Sunday, May 20, 2007

Wakil rakyat PAS kaya dan Halau Melayu


Wan Abdul Muttalib Embong, wakil rakyat PAS kawasan Batu Buruk lantang mengutuk dan mengata kepada kerajaan BN kononnya tak bela Melayu dan sebagainya. Dia ni kalau pergi ceramah PAS, pakai jubah dan kupiah – nampak lebih ulama daripada ulama tetapi hakikat sebenar haprak belaka.

Hari ini syarikat guamannya yang digunakan seorang bukan Melayu untuk “menghalau” mereka dari tanah. Kalau pun betul, kawan kita orang Melayu ini duduk di atas tanah orang (bukan Melayu) tetapi yang membela yang bukan Melayu itu ialah syarikat guaman Wan Muttalib sendiri. Wan Muttalib pernah dilantik sebagai syarikat guaman rasmi kerajaan negeri. Semua syarikat yang dilantik mempunyai kepentingan dengannya.

18 comments:

WAJA said...

haprak btul hg ni. x abis2 nk menipu je.

Pencatatsepi said...

hei.. waja..
aku tahula.. sbb nenek moyang aku asal pantai timur. hang tau apa?

SEKODENG-MISTIKA said...

Betullah Master DADAH ni Sampah Masyarakat.

Tengoklah kes DATUK Z. Ni baru cerita betul.Buat mahligai berjuta2ringgit diatas duit rakyat tapi hati tak senang.

Bila Selangor jatuh ke tangan PKR terus meninggal Ha ha ha.

Tuhan mengasihani orang yang dizalimi! Ingat tu!.

orang awam said...

kelakar btul aku baca komen dua tiga ekor budk tu....org lain yg sedng hbcurkan negara dgen ekonomi yg lmbab dan inflasi yg tnggi..tpi org plak yg di maki...mmang buta mata hati

Islam Melayu Malaysia said...

Btl tu, orang awam..

Bila terlalu taksub pd seseorg pemimpin maka tak mampu la nak berfikiran waras. Negara kucar-kacir tp org sibuk sanjung pemimpin yg tak patut disanjung. Allah bagi akal utk berfikir secara waras, bukannya nak jd hamba org lain.

Negara dan ekonomi kita dah teruk sgt skrg ni. Drpd korg sibuk nak maki sana sini, lbh baik korg muhasabah diri sendiri & jaga keutuhan negara kita yg tercinta ni.

Sblm mengata keburukan org, nilai diri sendiri dulu. Lain la kalu korg rasa dah perfect sgt & sanggup menjawab dgn Allah nanti...

Anonymous said...

lu masuk itu blog2 pembangkang dorang ada buktika mengata kerajaan?kalo tiada bukti kanapa ramai pcaya?itu fitnah slagi tidak dbuktikan bersalah malahn2 blog2 pembangkang ni lagi kuang ajar...itu pas kelantan sibuk kata krajaan tidak tau urus bajet, knapa sultan kelantan cakap pas tidak bijak urus kerajaan sampai hutang banyak, pencemaran sana sini..aiyaaa itu org dalam sindri cakap tapi ini pas pandai kutuk org dia sindri tidak pandai urus negeri sendiri

Anonymous said...

semua komen dan penulis sekali tu gila

seluang said...

Kenapa blong pembangkang tidak berani menyiarkan komen orang yang tak sehaluan dengan nya. Takut orang tahu pembohongan mereka. Mana perginya ketelusan dan kebebasan bersuara yang di laungkan.
Baru urus laman blog dah sekat hak orang, kalau urus negara lagi banyak yang kita tak boleh buat.
Lu pikirlah sendiri..

Anonymous said...

salam bro...
parti2 kat malaysia ni dah gila....
agaknya ada tak org nak buka parti baru yang terdiri dari golongan muda2? ada berani?

Anonymous said...

Sapa sokong Pas sama je sokong DAP dgn PKR....dah tau DAP tu anti melayu lagi mau undi. Dulu PAS cakap sapa sokong UMNO sama je mcm sokong kafir sebab UMNO katanya bersekongkol dgn MCA ngan MIC tapi skrg PAS plk yang buat.
Ludah kat langit lepas tu jilat balik..haaaak tuuuih...........

Anak Lenggong said...

Blog pembangkang mana berani nak paparkan komen orang seberang tambah lagi kat yahoo group (Perisk Rakyat@yahoo.com)...dia takutkan puak dia terpengaruh dengan pendedahan keburukan pemimpin mereka..blogers PR nie serupa jugak la dengan wartawan harakah...yang dipaparkan hanyalah fitnah terhadap kerajaan dan umno sahaja...

Anonymous said...

Tahniah saya ucapkan laa ni kita kena dedah pula isu Pakatan Rakyat dng Menteri besar selangor yg akan menaikan cukai pintu di selangor yang mana salah satu minefasto PRU 12 untuk menghapuskan cukai pintu sebelum ini.MB TERDESAK kantung SELANGOR dah KOSONG,N dedah rumah dia di SRI Damansara berapa nilai dia....

Anonymous said...

Tahniah saya ucapkan laa ni kita kena dedah pula isu Pakatan Rakyat dng Menteri besar selangor yg akan menaikan cukai pintu di selangor yang mana salah satu minefasto PRU 12 untuk menghapuskan cukai pintu sebelum ini.MB TERDESAK kantung SELANGOR dah KOSONG,N dedah rumah dia di SRI Damansara berapa nilai dia....

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet