Monday, April 21, 2008

Ladang BABI 100juta dan Penghawa Dingin, Rakyat Selangor Miskin



Nampaknya sejak Barisan Alternatif Barisan Impian (BABI) di Selangor terpaksa bekerja keras menjawab isu babi ini. Bermula dengan kebodohan Teresa Kok menyiarkan 100 juta dalam blognya sebelum diumumkan oleh Menteri Besarnya maka episod Babi ini sudah berterusan sehingga terbongkarnya usaha daripada penternak babi untuk menjadi pengeluar terbesar babi kepada Negara China atau dunia. Apapun ini bukan kali pertama Teresa Kok agak tergesa-gesa dalam tindakannya sepertimana juga beliau mendedahkan isu rakaman bogel kononnya wanita daripada Negara China yang akhirnya dikenal pasti sebagai orang tempatan di negara ini.

Isu Babi memang cukup panas. Jika PAS begitu berkeras membantah projek babi ini namun akhirnya mereka menjadi penyokong kuat kepada PKR. Mungkin mulut mereka sudah berkunci. Dr Hassan Ali sudah pandai menggunakan perkataan "Teknologi dari JERMAN" yang suatu ketika PAS membantah teknologi itu. wow..memang dunia ini cepat berubah apabila diselimuti kuasa.

Tidak cukup itu mereka bertindak mendedahkan beberapa gambar penglibatan wakil rakyat BN dalam isu Babi. Pada masterdedah isu BN sudah tidak menjadi penting kerana yang penting ialah pemegang kuasa ialah PKR. Mereka mempunyai kuasa untuk membatalkan projek ini serta merta jika rakyat membantah. Mengapa perlu dituding kepada BN? jika BN bersalah maka menjadi tanggungjawab kerajaan Selangor membatalkannya. Sekarang yang lebih penting kuasa di tangan kerajaan Selangor bukan BN.

Apakah Tan Sri Khinz tidak memahami sensitiviti orang Melayu di Sepang? isunya ialah peternakan babi di ternak di kawasan majoriti Melayu dan Islam. Mengapa agaknya penternakan babi tidak dilakukan di kawasan majoriti bukan Islam? atau mengapa Negara China tidak menjadi pengeluar terbesar dunia? Kos buruh di negara China adalah murah maka adalah tidak relevan jika dikatakan China tidak mampu membekalkan daging babi di dunia. Apakah jawapannya? kerana masalah kebersihan dan penyakit.

Apapun masterdedah berpendapat isu babi ini akan mengheret Kerajaan Selangor masalah yang agak besar pada masa akan datang.

13 comments:

padah dedah said...

BABI..BABI... tak kan habis, cuba lihat ape yang berlaku di Melaka? babi jugakankan. mengapa isu babi di Sepang di pebesarkan? di Melaka dulu macam mane? dah selesai ke belum? mungkin awk melihat dari segi awk menyokong kerajaan tapi apabila babi di Negeri Sembilan dan Melaka hanya senyap saje kerana BN yang buat. Dedahkan kebenaran di Melaka dan Negeri Sembilan. Dulu kita di kejutkan dengan kejadian di Bukit Pelanduk namanya bukit Pelanduk tapi yang banyak babi. peli juga bukan.

Sreekandi said...

Cina sendiri pon mengakui babi itu jijik dan kotor. mengapa melayu perlu menyokong? Sila lihat 360 di www.tv3.com.my 'isu babi' di sepang dan negeri 9 sebenarnya telah diperkatakan. tiada apa pon yg disembunyikan. dulunya babi ada tp tidak lah menjadi isu seperti skrg pelaburan 100 juta hanya utk babi.

mok said...

padah dedah,

Isunya : cadanga DAP bela babi 'skala besar'.
PAS dan PKR sokong tak ?
Sokong ! Malah dah luluskan pun...

Cadangan kerajaan lama 'skala kecil', belum lulus lagi pun...

Tup..tup.. dah dimodified jadi besar oleh DAP lalu mendapat sokongan padu kerajaan baru.

Di Melaka.
BN nak kecilkan projek, tapi mendapat bantahan besar-besaran. Pemimpin-pemimpin DAP siap bergambar mendukong anak babi untuk dipapar di dalam akhbar untuk meraih undi simpati. Sekarang mereka ada kuasa di Selangor, apa lagi.. lepas geram la. Ambik kau, tak bagi buat di Melaka ya..
dan Negeri Sembilan pun tak benar babi Melaka berhijrah ya..
Nah...
PROJEK BABI MEGA DI SELANGOR !!!

Suara Rakyat said...

Wuit ada lagi bro di http://tinyurl.com/44frrr

Panglima Perang Cyber said...

memang BA** siapa yang sokong ternak ba** RM 100 juta di Sepang...

makan atau tidak, kuasa hasil undian rakyat memang telah menukar sifat dari manusia kepada makhluk kesukaan bangsa Cina iaitu ba**....

cukuplah ini kifarah atas lantangnya kata kata kau kat lawan kau juga satu ketika dulu....agak agak dah bertukar tak rupa kau jadi ba** ?

politiklah elok elok..jangan sampai orang sumpah kau jadi ba** kerana tidak ada prinsip dalam politik.

Kalau tak suka, lompat parti habis cerita....tapi lepas kau letak jawatan dululah baru adil...jangan sokong membabi buta walaupun umat Islam akan marah kerana dibina dekat rumah mereka atau negara mereka....

- salam dari teman yang tinggal dekat kawasan ternak ba** di sepang hahaha.....teman tapi tak tengok atau makan.

muslimah_262 said...

Ceramah Khas Untuk SEMUA:
Tajuk : “DECEPTION IN THE NEW WORLD ORDER"”
( Pemutar-belitan dalam Orde Baru Dunia )

Tarikh & Masa : Selasa, 1/7/2008, 8.00 malam

Tempat : Auditorium Bangunan MPSJ, USJ5

Penceramah : Sheikh Dr Abdullah Hakim Quick
Pensyarah Kanan (Islam in Africa)
International Peace University of South Africa, Cape Town

ANJURAN BERSAMA :
BIRO DAKWAH PERKIM SELANGOR
dan
MAJLIS PERBANDARAN SUBANG JAYA (MPSJ), SELANGOR
Terbuka kepada orang ramai, Islam dan bukan Islam

Hj.Headir 012-221 3477 / Dr Haji Syed Haleem 013- 2044 818

Ada kaitan ke?
Mungkin ada. Kita buat keputusan masing2 lepas dengarnya nanti. InsyaAllah.

zuhairi said...

lePAS Pi Kelentong Rakyat akhirnya DAPat babi PRcuma.

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet

Jianxiang Huang said...

0817
louis vuitton outlet
mulberry handbags
mulberry outlet
lance briggs jersey,martellus bennett jersey,jay cutler jersey,sylvester williams jersey
green bay packers jerseys
lebron james jersey
golden state warriors jerseys
hermes bracelet
peyton manning jersey,eric decker jersey,aqib talib jersey,emmanuel sanders jersey,shannon sharpe jersey,louis vasquez jersey
air jordan shoes, http://www.jordan-shoes.us.com
rolex watches,swiss watch,replica watches,rolex watches for sale,replica watches uk,rolex watches replica,rolex watches for sales
north face jackets
kevin durant jersey
oakley sunglasses
rolex watches uk
vibram fivefingers
jordan shoes
michael kors outlet online,michael kors,kors outlet,michael kors outlet,michael kors handbags,michael kors outlet online sale,michael kors handbags clearance,michael kors purses,michaelkors.com,michael kors bags,michael kors shoes,michaelkors,cheap michael kors
indianapolis colts jerseys
nike soccer shoes
nike air max,air max uk,air max 90,nike air max 90,air max shoes
boston celtics jersey
jordan 13
nike free run uk
the north face jackets
swarovski crystal
ysl handbags
oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassesdiscount.us.com
nike free
hermes outlet online
tommy hilfiger outlet online
cheap soccer jerseys
nba jerseys, http://www.nbajerseys.us.com