Monday, April 21, 2008

PAS Sudah Kalah - Faisal Tehrani

Jangan Malu-malu saya tumpang promosi Blog Faisal "http://tehranifaisal.blogspot.com/"



Antara beberapa petikan artikel Faisal Tehrani seorang akvitis muda PAS:
"Mula-mula terima babi, akhirnya PAS akan memperakukan Lina Joy. Saya akan beritahu anda bagaimana ini bakal berlaku. Sila bersabar."

"Saya tidak kata salah hal ladang babi itu. Tidak salah, tambah-tambah kalau betul caranya. Pengikut Theresa Kok makan babi tiga ekor dalam kenduri kemenangan mereka pun saya tak marah. Makanlah. Makan sampai tercekik dan senak pun saya tak larang. Siapa pula marah. Siapalah saya. Harakah dan Timbalan Presiden PAS pun sokong ladang babi. Sampai sanggup pekak telinga rungutan dan rasa marah jijik PAS kawasan Sepang. Bukan begitu Dr Halimah? Tak akan tak ada muslimat Sepang bisik-bisik? Bohonglah kalau tak ada."

"Kemudian setelah babi, beri betis hendak paha tentunya. Akan ada permintaan lain. Itu ini. Atas nama hak asasi maka akan masuk gereja untuk memberitahu, ya ini hak asasi. Kita pun mahukan kesamarataan. Mahu guna perkataan Allah di gereja? Sila...lagipun ini sekadar bahasa. Kebetulan kata Tuhan dalam bahasa Arab itu Allah. "

Kita utamakan kepentingan mereka dahulu. Kepentingan orang Islam? Ala, kemudianlah. Macam-macam alasan diberi. Maka PAS pun terperangkap. Kasihan Halimah Ali, masuk PAS lalu jadi exco, lalu jadi pembela babi. Tentu dia tak dapat tidur malam.

PAS terperangkap dalam jerat hak asasi, kesemarataan, atau hadiah pemberian. Rai dan rai dan rai segala keraian. Jangan bimbang, atas nama menjaga kesemarataan, atas nama harapan baru, dan berkebajikan maka mungkin Lina Joy yang lain pun kita dapat raikan. Lina Joy yang hari tu dah end of the story. Tambah-tambah alasan hak asasi itu akan jadi lebih berkesan dan munasabah kalau 'si pengguna jargon politik' datang dan temberang, PAS pun malu alah. PAS pun segan. Maklum, dapat kuasa sedikit-sedikit ini pun kerana pakatan sama-sama.
PAS sudah kalah. Dengan melihat bahasa politik iaitu menghimpun kekuasaan dan menggunakan kekuasaan, PAS sudah tidak boleh diharap dengan FASAL 5 nya lagi. Saya pun tidak harap lagi. Meski sejak tahun 87 dulu (seperti syarat parti yakni sebaik sahaja baligh) saya tertarik dengan FASAL 5 itu. Hari ini, tahun 2008 saya tahu FASAL 5 itu hiasan sahaja. FASAL 5 sudah terkorban. Pembetulan: FASAL 5 sudah dikorban.

Memang jijik bahasa politik ini. Macam Presiden PAS, dua kali sudah saya dengar beliau mengajak ahli-ahli parlimen BN masuk Pakatan Rakyat. Katanya, mereka yang akan jadi katak lompat ini tidak akan dibayar. Fuhh, sudah pandai bahasa politik Machiavelli rupanya. Lompat parti samada berbayar atau tidak berbayar adalah keji, adalah satu korupsi. Ia salah. Yang bermaruah, beretika dan tidak keji ialah letak jawatan dan bertanding sekali lagi. Baru jantan. Aneh, ada ulama mengulang bahasa politik begini.

24 comments:

Raksaksa BN said...

sila layari: raksasabn.blogspot.com

Khir Toyo Pum Pembelit..

Sungguh lantang suara bacul Dr. Khir melaungkan salakan supaya peralihan kuasa segera dilakukan.Mungkin ada yang tersedak ketika ini apabila bekas MB Selangor ini mula berani berkata sesuatu mengenai korupsi, nepotisme dan membuat analisis senario politik semasa.
Namun, meskipun untuk menyuarakan sesuatu itu hak beliau tetapi perlulah diingatkan agar mencermin dahulu diri sendiri sebelum membuka pekung orang lain.

Penulis tidak mahu memperkatakan tentang pandangan lelaki ‘botox’ ini, tetapi apa yang penulis ingin bangkitkan adalah pendirian Dr. Khir sendiri terhadap perjuangan yang di laungkannya selama ini. Mungkin tidak ramai yang tahu atau mungkin ramai yang sedia tahu (tapi pura-pura tak tahu) bahawa bekas doctor gigi ini dahulu seorang peniaga..

Bukanlah beliau ini peniaga karpet atau ‘bisnesman’ yang punya syarikat besar, tetapi pernah jugalah terlibat dengan perniagaan ‘atas angin’. Sewaktu beliau masih memegang jawatan dalam kabinet dan menjadi Menteri Besar Selangor, beliau adalah pemimpin yang betul-betul ‘putar alam’.
Jika kita sangkakan Anwar Ibrahim si kaki belit, rupa-rupanya Khir Toyo pun pembelit.

Ceritanya begini, suatu ketika dahulu kerajaan negeri Selangor telah menawarkan penjualan tanah kepada rakyat Selangor dengan harga yang ditetapkan sebanyak RM10 kaki persegi,(mungkin mahal sangat) maka Khir Toyo sendiri yang telah membeli tanah tersebut. Apa yang memeranjatkan ialah beliau membeli tanah tersebut dengan harga yang begitu murah.Menurut sumber penulis, Khir Toyo telah membeli tanah tersebut dengan harga RM 2 untuk setiap kaki persegi.

Bayangkanlah betapa murahnya dari harga yang ditawarkan oleh kerajaan negeri kepada bekas MB ini. Mungkin kita boleh kata ianya rezeki Khir Toyo dapat harga murah, tetapi apa yang dikatakan pembelit tahap cipan si doktor gigi ini ialah tanah yang dibelinya itu kemudiannya telah dijual kembali kepada seorang pembeli cina dengan harga lebih dari RM 10. Bayangkanlah betapa untungnya Khir Toyo dengan hasil penjualan tanah tersebut kepada lelaki cina itu. Lebih menakjubkan lagi, kerajaan negeri yang waktu itu dibawah kuasa lelaki ‘botox’ ini telah membeli kembali tanah tersebut daripada lelaki cina terbabit.

Ini bermakna tanah tersebut tidak kemana-mana, kembali ke tangan kerajaan negeri sebab perniagaan olok-olok Khir Toyo yang menguntungkan ini. Sudah tentu apabila kerajaan negeri membeli kembali tanah itu, dengan harga yang berbeza. Jika penulis jual tanah pun, tentu penulis ‘up’ lagi harga yang penulis beli. Jadi, kesimpulannya disini siapa yang rugi? Fikirkanlah berapa kos dikeluarkan oleh kerajaan negeri pimpinan Khir Toyo ini untuk membeli kembali tanah tersebut? Siapa punya rancangan? Siapakah yang menjadi ‘master mind’ dalam permainan jual-beli tanah ini?

Secara jelas, kerajaan negeri jual tanah-Khir Toyo beli dan jual pula kepada orang cina- orang cina terbabit pula jual balik kepada kerajaan negeri.Tidakkah lucu? Sekarang ini, timbul pula isu babi.Bermacam-macam bantahan kita lihat dari banyak pihak.Termasuklah ‘si botox’ ini.Akhbar tempatan melaporkan:- Sebuah syarikat bumiputera turut terlibat dalam projek penternakan babi di Selangor yang menimbulkan kontroversi minggu lepas dan seorang wakil rakyat Umno berada "di belakang" projek tersebut, kata seorang pemimpin MCA.

Syarikat tersebut, yang terlibat dalam satu projek usahasama, bercadang menggunakan wang - dilaporkan menelan belanja RM100 juta - daripada dana program alam sekitar Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB). Menteri besar Selangor waktu itu Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sendiri telah meluluskan projek pemindahan 132 ladang babi ke projek seluas 460 hektar itu, kata Dr Lee, melalui dua ahli exco kerajaan negeri Datuk Ch'ng Toh Eng dan Datuk Tang See Hang pada awal tahun lepas. Tentu kita terperanjat dengan pendedahan berani dan drastik dari ahli BN sendiri apabila membuat kenyataan tersebut.

Waktu itu terbayang dibenak penulis betapa panasnya punggung Khir dan kroni-kroninya bila keluarnya kenyataan dari Dr. Lee. Mungkin niat Dr.Lee itu baik kerana ingin menutup mulut orang yang ‘kencing haprak’, putar belit dan tidak habis-habis membuat kritikan kepada kerajaan Selangor sekarang..Bahkan, Ketua biro MCA itu juga kesal kerana Karim, yang juga bekas setiausaha politik Dr Mohamad Khir, dan ketua kampung itu Mohamad Tarmudi Tushiran sanggup membantah projek tersebut semata-mata kerana kepentingan politik peribadi.

Walhal selama ini, Khir Toyo dan kroni-kroninya itulah yang begitu teruja dengan projek pemodenan lading babi terbabit.Apatah lagi ianya di luluskan sendiri oleh Khir Toyo sendiri? Siapalah kita untuk melawan cakap Menteri Besar…”ini negeri kuasa dia maaa…” Arakian isu Babi menjadi ‘front page’ media arus perdana, Khir Toyo pula sudah berpeluh-peluh maka keluarlah pula kenyataan darinya.Ini kita boleh lihat sendiri melalui Blog Khir Toyo sendiri.

Antara petikan beliau:- “Pertamanya, saya tidak pernah membantah projek memodenkan kaedah penternakan atau perladangan babi. Sebab itu, kerajaan Selangor semasa saya lagi sudah mengkaji dan melihat kaedah-kaedah perladangan babi di negara luar termasuk di Thailand dan Jerman. Memang benar kita bersetuju tentang pemodenan ladang babi memandangkan ladang dalam bentuk sekarang amat mencemar alam sekitar.”“Yang dibantah ialah kenyataan untuk menjadikan Selangor sebagai pengeskpot babi dan saiz ladang yang dikatakan melebihi keperluan domestik.

Bagi saya penternakan babi hendaklah untuk keperluan domestik sahaja.” Ikhlas ke apa yang dikatakan itu? Sudah-sudahlah Dr Khir, anda cuba memanipulasikan fakta.

Sebenarnya,kerajaan selangor kini mengikuti langkah Hong Kong dalam menjaga alam sekitar dengan lebih baik dan menguruskan ladang babi dengan lebih efisyen disamping memilih tempat yang strategik.Sudah banyak pencemaran berlaku sebelum ini kerana tidak wujud satu mekanisme khusus untuk menjaga lading-ladang babi ini.

Tetapi Khir membalas dalam Blog beliau:- “Tujuan kerajaan di bawah pimpinan saya ketika itu ialah untuk mengurangkan jumlah penternakan babi daripada mengeksport ke negeri lain dan negara luar kepada sekadar keperluan domestik Selangor sahaja.” Usah putar-belit lagi Dato’ Seri Khir… Memang isu ini sensitif, tapi takkan hanya sensitif pada keharaman makan babi untuk orang islam sahaja, bagaimana pula dengan keharaman makan rasuah di kalangan islam?

Yang bab ini, pandai pula senyap!Mana ada ‘statement’ kata nak buat sampai jadi pengeksport, tapi hanya domestik Mufti Perlis sendiri cakap tidak salah kalau projek untuk memelihara kualiti alam sekitar dan cegah penyakit, tetapi salah kalau sampai niat hendak pergiatkan industri babi.

Fikir-fikirkanlah…

Raksaksa BN said...

wwww.raksasabn.blogspot.com

Khir Toyo Lali Pembelit jugak..

Sungguh lantang suara bacul Dr. Khir melaungkan salakan supaya peralihan kuasa segera dilakukan.Mungkin ada yang tersedak ketika ini apabila bekas MB Selangor ini mula berani berkata sesuatu mengenai korupsi, nepotisme dan membuat analisis senario politik semasa.
Namun, meskipun untuk menyuarakan sesuatu itu hak beliau tetapi perlulah diingatkan agar mencermin dahulu diri sendiri sebelum membuka pekung orang lain.

Penulis tidak mahu memperkatakan tentang pandangan lelaki ‘botox’ ini, tetapi apa yang penulis ingin bangkitkan adalah pendirian Dr. Khir sendiri terhadap perjuangan yang di laungkannya selama ini. Mungkin tidak ramai yang tahu atau mungkin ramai yang sedia tahu (tapi pura-pura tak tahu) bahawa bekas doctor gigi ini dahulu seorang peniaga..

Bukanlah beliau ini peniaga karpet atau ‘bisnesman’ yang punya syarikat besar, tetapi pernah jugalah terlibat dengan perniagaan ‘atas angin’. Sewaktu beliau masih memegang jawatan dalam kabinet dan menjadi Menteri Besar Selangor, beliau adalah pemimpin yang betul-betul ‘putar alam’.
Jika kita sangkakan Anwar Ibrahim si kaki belit, rupa-rupanya Khir Toyo pun pembelit.

Ceritanya begini, suatu ketika dahulu kerajaan negeri Selangor telah menawarkan penjualan tanah kepada rakyat Selangor dengan harga yang ditetapkan sebanyak RM10 kaki persegi,(mungkin mahal sangat) maka Khir Toyo sendiri yang telah membeli tanah tersebut. Apa yang memeranjatkan ialah beliau membeli tanah tersebut dengan harga yang begitu murah.Menurut sumber penulis, Khir Toyo telah membeli tanah tersebut dengan harga RM 2 untuk setiap kaki persegi.

Bayangkanlah betapa murahnya dari harga yang ditawarkan oleh kerajaan negeri kepada bekas MB ini. Mungkin kita boleh kata ianya rezeki Khir Toyo dapat harga murah, tetapi apa yang dikatakan pembelit tahap cipan si doktor gigi ini ialah tanah yang dibelinya itu kemudiannya telah dijual kembali kepada seorang pembeli cina dengan harga lebih dari RM 10. Bayangkanlah betapa untungnya Khir Toyo dengan hasil penjualan tanah tersebut kepada lelaki cina itu. Lebih menakjubkan lagi, kerajaan negeri yang waktu itu dibawah kuasa lelaki ‘botox’ ini telah membeli kembali tanah tersebut daripada lelaki cina terbabit.

Ini bermakna tanah tersebut tidak kemana-mana, kembali ke tangan kerajaan negeri sebab perniagaan olok-olok Khir Toyo yang menguntungkan ini. Sudah tentu apabila kerajaan negeri membeli kembali tanah itu, dengan harga yang berbeza. Jika penulis jual tanah pun, tentu penulis ‘up’ lagi harga yang penulis beli. Jadi, kesimpulannya disini siapa yang rugi? Fikirkanlah berapa kos dikeluarkan oleh kerajaan negeri pimpinan Khir Toyo ini untuk membeli kembali tanah tersebut? Siapa punya rancangan? Siapakah yang menjadi ‘master mind’ dalam permainan jual-beli tanah ini?

Secara jelas, kerajaan negeri jual tanah-Khir Toyo beli dan jual pula kepada orang cina- orang cina terbabit pula jual balik kepada kerajaan negeri.Tidakkah lucu? Sekarang ini, timbul pula isu babi.Bermacam-macam bantahan kita lihat dari banyak pihak.Termasuklah ‘si botox’ ini.Akhbar tempatan melaporkan:- Sebuah syarikat bumiputera turut terlibat dalam projek penternakan babi di Selangor yang menimbulkan kontroversi minggu lepas dan seorang wakil rakyat Umno berada "di belakang" projek tersebut, kata seorang pemimpin MCA.

Syarikat tersebut, yang terlibat dalam satu projek usahasama, bercadang menggunakan wang - dilaporkan menelan belanja RM100 juta - daripada dana program alam sekitar Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB). Menteri besar Selangor waktu itu Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo sendiri telah meluluskan projek pemindahan 132 ladang babi ke projek seluas 460 hektar itu, kata Dr Lee, melalui dua ahli exco kerajaan negeri Datuk Ch'ng Toh Eng dan Datuk Tang See Hang pada awal tahun lepas. Tentu kita terperanjat dengan pendedahan berani dan drastik dari ahli BN sendiri apabila membuat kenyataan tersebut.

Waktu itu terbayang dibenak penulis betapa panasnya punggung Khir dan kroni-kroninya bila keluarnya kenyataan dari Dr. Lee. Mungkin niat Dr.Lee itu baik kerana ingin menutup mulut orang yang ‘kencing haprak’, putar belit dan tidak habis-habis membuat kritikan kepada kerajaan Selangor sekarang..Bahkan, Ketua biro MCA itu juga kesal kerana Karim, yang juga bekas setiausaha politik Dr Mohamad Khir, dan ketua kampung itu Mohamad Tarmudi Tushiran sanggup membantah projek tersebut semata-mata kerana kepentingan politik peribadi.

Walhal selama ini, Khir Toyo dan kroni-kroninya itulah yang begitu teruja dengan projek pemodenan lading babi terbabit.Apatah lagi ianya di luluskan sendiri oleh Khir Toyo sendiri? Siapalah kita untuk melawan cakap Menteri Besar…”ini negeri kuasa dia maaa…” Arakian isu Babi menjadi ‘front page’ media arus perdana, Khir Toyo pula sudah berpeluh-peluh maka keluarlah pula kenyataan darinya.Ini kita boleh lihat sendiri melalui Blog Khir Toyo sendiri.

Antara petikan beliau:- “Pertamanya, saya tidak pernah membantah projek memodenkan kaedah penternakan atau perladangan babi. Sebab itu, kerajaan Selangor semasa saya lagi sudah mengkaji dan melihat kaedah-kaedah perladangan babi di negara luar termasuk di Thailand dan Jerman. Memang benar kita bersetuju tentang pemodenan ladang babi memandangkan ladang dalam bentuk sekarang amat mencemar alam sekitar.”“Yang dibantah ialah kenyataan untuk menjadikan Selangor sebagai pengeskpot babi dan saiz ladang yang dikatakan melebihi keperluan domestik.

Bagi saya penternakan babi hendaklah untuk keperluan domestik sahaja.” Ikhlas ke apa yang dikatakan itu? Sudah-sudahlah Dr Khir, anda cuba memanipulasikan fakta.

Sebenarnya,kerajaan selangor kini mengikuti langkah Hong Kong dalam menjaga alam sekitar dengan lebih baik dan menguruskan ladang babi dengan lebih efisyen disamping memilih tempat yang strategik.Sudah banyak pencemaran berlaku sebelum ini kerana tidak wujud satu mekanisme khusus untuk menjaga lading-ladang babi ini.

Tetapi Khir membalas dalam Blog beliau:- “Tujuan kerajaan di bawah pimpinan saya ketika itu ialah untuk mengurangkan jumlah penternakan babi daripada mengeksport ke negeri lain dan negara luar kepada sekadar keperluan domestik Selangor sahaja.” Usah putar-belit lagi Dato’ Seri Khir… Memang isu ini sensitif, tapi takkan hanya sensitif pada keharaman makan babi untuk orang islam sahaja, bagaimana pula dengan keharaman makan rasuah di kalangan islam?

Yang bab ini, pandai pula senyap!Mana ada ‘statement’ kata nak buat sampai jadi pengeksport, tapi hanya domestik Mufti Perlis sendiri cakap tidak salah kalau projek untuk memelihara kualiti alam sekitar dan cegah penyakit, tetapi salah kalau sampai niat hendak pergiatkan industri babi.

Fikir-fikirkanlah…

ilhamku said...

hmm nampaknya sekarang nie semua org susah hati bila kerajaan selangor nak bela babi, bagus la tu, tu tandanya kita semua mempunyai tahap sensiviti yang tinggi..

Cik Ida pun hairan jugak bila kerajaan baru Selangor ni nak sangat bela babi, masa zaman BN dulu, Dr.Khir sibuk jana ekonomi negeri dengan ternak lembu, kambing, tanam buah-buahan tapi tidak dinafikan memang ada juga diberi kebenaran untuk menternak babi tapi di zaman pemerintahan yang baru ini, lagi dahsyat sebab siap nak labur sehingga 100 juta dan nak jadi pembekal kepada negara luar..

Cik Ida ingat lagi dulu, masa musim jangkitan penyakit J.E, ada pemimpin PAS keluarkan kenyataan yang menyentuh susur galur keluarga Pak Lah.. Badawi dulu jaga unta, Badawi sekarang jaga babi..

Jadi sekarang ni, apa lagi yang PAS nak kata, kalau dia orang pun berminat dan dah boleh jadi penternak serta pengembala babi.. Apa komen ulama PAS pasal PAS setuju ternak babi ni? Jangan nanti, Selangor boleh jadi negeri eco-tourism kerana ada kandang babi yang hebat dan hi-tech.. hmm satu benda yang boleh dikagumi ke??

anwar dot com said...

Anwar Agent Amerika

http://www.youtube.com/watch?v=lVg7P1nsGjQ -video 1


http://www.youtube.com/watch?v=xwqmIhP_iRE -video 2


http://www.youtube.com/watch?v=24BChFvj2k8 -video 3


http://www.youtube.com/watch?v=pEY2d1Y6Vp8 -video 4

Semua ini boleh dilihat di :

http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

yiemega said...

Suatu penjelasan dan pendekatan fakta yang menarik..dan cantik sungguh, dihamburkan keribaan pelayar-pelayar blog. Terima kasih.

harap tuan punya blog sudi bertukar link dengan saya http://suaragenerasimuda.blogspot.com
saya telah letak link blog anda

farzain said...

hmm.... jadi rakyat selangor sendiri yang memilih wakil2 mereka, oleh itu silalah terima apa jua keputusan yang orang2 baru ni bakal laksanakan untuk 4 tahun akan datang. Harap tiada yang menyesal kerana mengundi parti yang salah, tapi sama je kot, bak kata Diluah mati bapak, ditelan mati emak.

takpe, kita tunggu dan lihat, insyaallah semuanya akan ok, (walaupun tidak sempurna). Tapi kalau tak sampai 2 bulan dah terjadi isu macam ini, apa agaknya lagi yang bakal berlaku dalam 4 tahun nanti? Fikirkanlah...

DK said...

Betul kata Cik Ida (ilhamku).Kesian Pak Lah tak pasal-pasal PAS menghinanya jaga babi. Tapi bak kata Farzain, apa nak buat, inilah yang dipilih oleh majoriti rakyat Selangor. Inilah hasilnya.

Kalau dulu, mereka mendakwa projek yang dibangunkan oleh BN tak membawa manfaat secara terus kepada rakyat. Tapi projek babi ni bawa manfaat ke kepada rakyat khususnya orang Melayu dan Islam?

Kalau skit-skit tu takpelah untuk keperluan tempatan, ni sampai projek mega? Bukannya kita orang Islam boleh dapat manfaat jadi usahawan sate babi ataupun dapat buka syarikat proses daging babi?

EXPOSE ANWAR said...

ape lah korang ni gaduh je pasal babi ni...nti babi marah tau...klu diorang serang kite camne? BABi kat selangor tgh kumpul bala tenteranya nk serang kite...korang xcaya kan????

meh ni buktinya...klu RM 100 juta yang dibelanjakan...blh dapat 100 juta ekor babi kan...tu jumlah yang paling skit...andaian bodoh je ni...(xkan harga babi sejuta sekor)tapi klu ni harganya,maksudnya babi akan lbh ramai dr rakyat msia...so ni jugak strategi politik Barisan Alternatif Barisan Impian (B.A.B.I),klu rakyat marah pasal babi ni ape diorg nk hirau sbb pru 13 nti babi2 ternakan mreka ni pasti akan turun membantu sebagai pengundi hantu mereka tp kene tukar la PENGUNDI BABI UNTUK B.A.B.I

REVOLUSI ORANG MUDA said...

paksi PAS kini semakin terhakis dek kerana terpaksa mengikut "telunjuk".

kina umpama lembu yang dicucuk hidung hanya mengikut arahan "tuan" sahaja...

Mahasiswa Kini said...

PUASKAN NAFSU SETIAP MASA
TAK KIRA JANTINA DIA RASA
JADI PETUALNG UNTUK BERKUASA
ITULAH ANWAR PENGKHIANAT BANGSA

TIGA PARTI SATU JENAMA
PAKATAN RAKYAT DIBERI NAMA
RASANYA TAK DAPAT BERTAHAN LAMA
SEBAB IDEOLOGI DEPA TAK SAMA

LAMA DITUNGGU LAMA MENANTI
KERAJAAN BARU HAMPIR PASTI
PUNYA BERHARAP BAGAI NAK MATI
ITULAH ANWAR YANG BUSUK HATI

PROJEK BABI PROJEK MEGA
PEMIMPIN PR RASA BANGGA
BUAT UNTUNG BILA BERNIAGA
HINGGAKAN CHINA LETAK HARGA

PERANGAI DIA MEMANG KEJI
JUAL MARUAH PADA YAHUDI
SETIAP HARI ANWAR BERJANJI
TAPI TAK TAHU JADI KE TAK JADI

by http://siswakini.blogspot.com

Mkrisss said...

Salam,

Nasib... nasib... pangkah BN pun dapat BABI... pangkah BA pun dapat BABI... PRU13 nanti kita pangkah BABI terusss... hidup BABI! daulat BABI...! BABImu BABIku jua... BABI dulu, kini dan selamanya...

S U A R A R A K Y A T said...

alahai...saudaraku dah t'lambat anjing menyalak bukit saudara...Menyesal dah takde guna..dulu kita ada hak tak guna betul2..sekarang kita menuding jari dia salah, mereka salah, awak salah, saya tak bersalah..So what now..SALAH SIAPA?

antirepublik.blogspot.com

Sheila said...

Dulu sebelum babi bermaharaja lela kamu semua tak fikir buruknya. dok lah melayu bertelagah sesama sendiri. Now apa dah jadi empat lima tahun kena hidu bau babi..?

anwar dot com said...

Sila layari anwaribrahimdotcom.blogspot.com untuk pendedahan Siapa Anwar?

puteri revolusi said...

kata ikut ajaran islam,
tp nak bergaduh dgn yg islam,
yg bukan islam hina islam tetap dibela asal kepentingan politik terjaga... nak tanya pemimpin2 PAS, konsep apa y mereka amalkan sebenarnya?

AGAMA MENGHALALKAN POLITIK KE ATAU POLITIK MENGHALALKAN AGAMA?

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet

Wei Chen said...

hermes bags
nike mercurial
peyton manning jersey,eric decker jersey,aqib talib jersey,emmanuel sanders jersey,shannon sharpe jersey,louis vasquez jersey
cheap football shirts
philadelphia eagles jerseys
prada shoes
chicago bears jerseys
coach outlet store online
north face outlet online
nike running shoes
hermes birkin
kobe 10,kobe 9 elite,kobe 9,kobe 8
steelers jerseys
hermes bracelet
burberry outlet online
miami heat jersey
camisetas futbol baratas
derrick rose jersey
mulberry,mulberry handbags,mulberry outlet,mulberry bags,mulberry uk
cheap oakley sunglasses
cardinals jersey
kate spade sale
lakers jersey
washington redskins jerseys
jerome simpson jersey,marcus sherels jersey,phil loadholt jersey,tom johnson jersey
uggs on sale
stuart weitzman sale
soccer shoes
nike outlet store
michael kors outlet
wei20150627

Xianjun Ranqin said...

qihang0918,coach outlet online
p90x workouts
michael kors outlet online
ugg outlet
mont blanc pens
nike roshe run women
hollister kids
nike huarache trainers
longchamp handbags
cheap oakleys
adidas original trainers
timberland boots
kate spade handbags
abercrombie and fitch
coach factory outlet
hermes uk
longchamp pas cher
cheap oakley sunglasses
nike elite socks
football shoes
cheap jordans
nike air huarache
gucci borse
prada uk
louboutin
moncler outlet
ugg boots clearance
nike air max 90
tommy hilfiger outlet
fitflops sale clearance
sac longchamp pliage
fake oakleys
air force 1
ralph lauren
giuseppe zanotti sneakers
instyler max
north face uk
q

chenlili said...

nfl jerseys wholesale
adidas nmd
louis vuitton outlet
canada goose jackets
ray ban sunglasses
kobe 11
ralph lauren clearance
coach factory outlet online
louis vuitton outlet online
kate spade outlet
rolex watches
lebron 13 shoes
coach outlet clearance
the north face
michael kors outlet
ray ban sunglasses outlet
michael kors handbags
michael kors outlet online sale
coach outlet
replica rolex watches
polo ralph lauren
canada goose sale
adidas yeezy
ugg boots uk
nike roshe run
ralph lauren
michael kors outlet
true religion outlet online
louis vuitton outlet
the north face outlet
christian louboutin wedding shoes
louis vuitton
kate spade outlet
coach outlet online
coach outlet store online clearances
ghd flat iron
tommy hilfiger outlet
chenlili20160906

dong dong23 said...

polo ralph lauren shirts
oakley sunglasses outlet
ray ban wayfarer
le coq sportif usa
cheap oakley sunglasses
cheap ray ban sunglasses
coach outlet store online
mizuno sneakers
converse outlet
true religion jeans
2017.3.16chenlixiang