Wednesday, July 2, 2008

WE LOVE U ANWAR.


10 comments:

maha2020 said...

Anwar dituduh liwat dan penuduhnya mengikut Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu dikenakan Qazaf. Tetapi, adakah hanya penuduh Anwar sahaja yang boleh dikenakan Qazaf?

Bagaimana pula dengan tuduhan orang dalam Parti Islam kepada beberapa pemimpin negara yang kononnya mempunyai skandal seks? Adakah menjadi ahli jamaah PAS memberi lesen ke syurga sehingga mereka boleh berbuat apa sahaja?

Bapa borek, anak rintik! Tuduhan yang sama dikenakan kepada seorang bekas NC/TNC IPTS/IPTA oleh seorang bekas PMI dan ahli jamaah. Adakah PAS/PMI akan laksanakan hukum Allah yakni 80 sebatan ke atas makhluk ini?

Bacalah kisah selanjutnya dalam Qazaf: Adakah Hanya Untuk Penuduh Anwar Sahaja?Orang PMI Macam Mana?

ketam said...

Harap semua rakyat Malaysia dapat komen berkenaan perkara berikut. Kenapa Pengakuan Sumpah RAJA PETRA DAN BALA yang terang-terang adalah daripada “hearsay” atau dengar daripada pihak ketiga atau khabar angin MENJADI BUALAN dan PEKIKAN semua orang TERUTAMANYA PARA PENYOKONG ANWAR IBRAHIM yang kononnya betul tetapi PENGAKUAN SUMPAH oleh BEKAS TIMBALAN GABENOR BANK NEGARA yang dibuatnya sendiri atas apa yang dia lakukan sendiri TIDAK DIAMBIL BERAT?

Pengakuan sumpah yang mana benar? dari yang dengar orang kata ke atau dari org yang melakukan??

Rakyat masih tertunggu-tunggu dan tertanya-tanya apa sudah jadi dengan lapuran siasatan BPR tentang pengakuan bersumpah bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid berhubung dakwaan bahawa Anwar Ibrahim mengawal berpuluh akaun induk berjumlah berbilion ringgit semasa menjadi Menteri Kewangan. Jika dilihat kepada isi pengakuan bersumpah itu, ianya bukanlah mudah untuk direka-reka.

Didalam akuannya, Abdul Murad turut menyatakan nama beberapa individu yang mempunyai kaitan dengan urusan dana berkenaan. Sebagaimana yang dinyatakan didalam akuan bersumpahnya, beliau menyelesaikan masalah individu tertentu setelah mendapat arahan Anwar menggunakan dana berkenaan. Risiko pendedahan Abdul Murad adalah besar jika beliau sendiri mereka-reka dakwaan berkenaan. Dakwaan Abdul Murad mungkin boleh dianggap berasas manakala penafian individu terbabit pula tidak boleh diketepikan begitu saja. Hanya penyiasatan rapi sahaja yang dapat menentukan segala-galanya.

Begitu juga, disebabkan kedudukan Abdul Murad di Bank Negara Malaysia sebelum ini begitu penting dan beratnya dakwaan yang dibuatnya itu, BPR tidak boleh menunggu masa yang terlalu lama untuk menjalankan siasatan. Tambahan pula, maklumat yang diberikannya itu adalah dalam bentuk akuan bersumpah. Sebagaimana dijelaskan oleh Ketua Pengarah BPR pada masa itu, Datuk Ahmad Zaki Husin, hampir setiap perenggan dalam akuan bersumpah itu adalah maklumat mengenai rasuah. Dalam sesuatu akuan bersumpah, setiap dakwaan perlu dibuat dengan rasa penuh tanggungjawab. Oleh itu, pengakuannya itu perlu ditangani segera.

Berhubung dakwaan Abdul Murad itu, BPR sudah pun membuat laporan polis dan dengan ini, siasatan dianggap sudah bermula. Abdul Murad pastinya orang pertama yang akan mempertahankan pengakuannya. Pengakuannya akan lebih jelas jika beliau dapat mengemukakan bukti, umpamanya segala dokumen berhubung urusan dengan bank terbabit. Mereka yang disabitkan dengan tuduhan itu juga seharusnya memberi kerjasama untuk memudahkan tugas BPR.

Satu perkara yang agak jelas Abdul Murad dan Anwar mempunyai hubungan yang rapat, sekurang-kurangnya ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan yang sering berurusan dengan Bank Negara di mana Abdul Murad bertugas. Abdul Murad sudah pun menyatakan beliau diperalatkan. Apa pun, rakyat seharusnya menunggu keputusan siasatan tanpa perlu membuat andaian sendiri.

Yang menjadi persoalan sekarang mengapa kes ini sepi membisu. Mengapa tiada kedengaran susulan cerita mengenainya. Adakah kes ini sudah ditutup atau masih lagi didalam siasatan polis dan BPR? Rakyat ingin mengetahui tentang hasil siasatan kes tersebut. Anwar Ibrahim memang bijak dalam mencari kesalahan orang lain tetapi pada masa yang sama beliau sendiri yang melakukannya. Adakah Anwar Ibrahim terlalu suci dan bersih dan tiada cacat dan cela. Adakah satu lagi Suruhanjaya perlu ditubuhkan untuk menyiasat kes Anwar Ibrahim ini?

Kenapa Majlis Peguam tidak memperjuangkan Pengakuan Bekas Timbalan Gabenaor Bank Negara itu??

jaim said...

masterdedah ! tolong siarkan disini SD Abdul Murad Tim Gabenor Bank Negara tentang Anwar Ibrahim

aku said...

waaah kaya lah pemilik blog ni pas ni,,,BN bayar ekk,,,bape die baya????pas ni boleh lah belanja aku,,,contact aku yek kat http://profiles.friendster.com/awa98,,kalo ade respon aku leh lah bagi ym aku ,,,tu pon kalo ko nak blanja aku lah........kalo stkat hangat2 tahi ayam,,x perlulah

Anonymous said...

sekarang ni bukan masalah fitnah ke x! aku x menyebelah mana2 parti, umno pon ade korupsi,pkr,pas dap pon ade.asalkn nama manusia tamak kuasa. tapi yg aku pelik puak2 bodoh macam korang ni boleh x nampak ape yg bakal nk jadi kat malaysia ni.setahu aku korang ni memang bodoh! memang golongan mat rempet, org x habis skolah pendek akal je termakan propaganda PKR.Aku tengok dlm you tube pon dh tau dah penyokong PKR mejoriti mat rempit merabe,pukul org cam org takde tamadun,agama jgn ckp la, dah tentu merempit siang malam buat huru-hara, main bohsia & merogol je keje.sedar la skit wahai org2 melayu bodoh yg x lame lagi tegadai la segala keistimewaan kaum melayu yg ade.kalau bangsa melayu pon dh samarata ngan bangsa lain sah2 agama islam kita pon di perlekehkn je.terang2 anwar nk bahagi samarata semua bangsa.tgk la nanti sampai azan pon doirg suruh senyap! korang tengik la nanti...kimak tol bodoh x boleh diajar dah...fanatik & extreme sgt nk kerajaan baru konon.mmg betul ckp Mahathir 'melayu mudah lupa'...
ingat ckp aku 'bodoh x boleh diajar & x sedar diuntung' pegi mampos la korang...

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet

Lin Shijun said...

shijun 6.30
coco chanel
true religion
hollister clothing store
timberland uk
lululemon
tods shoes outlet
ed hardy outlet store
michael kors outlet
celine
michael kors
true religion outlet
michael kors
michael kors watches
toms.com
michael kors
burberry bags
louis vuitton
hollister kids
coach factory outlet
soccer jerseys
air max uk
louis vuitton
timberland boots
louis vuitton uk outlet
true religion outlet
jordan 11 retro
juicy couture handbags
hollister outlet
michael kors outlet
kate spade diaper bag
jordan 13s
polo ralph lauren
abercrombie
nike air max
jordan shoes
michael kors bags
running warehouse
christian louboutin shoes
oakley sunglasses
christian louboutin