Monday, August 25, 2008

ANWAR SUDAH TAUBAT NASUHA

SEBENTAR TADI DENGAR MASTERDEDAH MENDAPAT BERITA BAHAWA ANWAR IBRAHIM SUDAH BERTAUBAT NASUHA DI HADAPAN PARA PENYOKONGNYA DALAM SATU CERAMAH. ATAS KESALAHAN APAKAH TAUBAT NASUHA INI DILAKUKAN? ANWAR HINGGA SAAT INI, MASIH BELUM BERSUMPAH ATAS TUDUHAN KE ATASNYA. TINDAKAN BERTAUBAT INI ADALAH SENJATA AKHIR ANWAR IBRAHIM UNTUK MERAIH UNDI ESOK.

24 comments:

ketam said...

Hebatnya Anwar sampai dia tau yg dia dah taubat nasuha.... siap mengaku lagi tu.. tapi tetap tak berani nak bersumpah atas nama ALLAH pasal Saiful.. betul lah utk apa kesalahan taubat itu?? Liwat?Rasuah? Berbohong? Pengkhianat?

Anonymous said...

maksud taubat nasuha setahu aku.. taubat kita berjanji tidak akan buat lg... itu pada pahaman aku ler... sori le aku jahil bab agama... sesape bleh bgtau sila comment....

Anonymous said...

Begitulah putar belit DSAI. Yang rakyat tunggu bukan taubat tapi sumpah laknat. Tak perlu berdalih2. Buang masa aje. Tapi ramai rakyat Permatang Pauh masih yakin DSAI adalah ulam mak!!!

adijagat said...

Anuwar taubuat NoSUMPAH bukan taubat nasuha...rakyat x tertipu lagi, anuwar sudah tidak relevan membawa perubahan ke arah kehancuran...

Anonymous said...

golongan macam nih lah yg disebut dalam quran di akhir zaman sebagai dajal kecil.suke menabur fitnah dan melaga2kan sesama manusia.tapi takpe Tuhan itu Maha Berkuasa dan akhirnya azab seksa api neraka itulah balasannya bagi mereka.Kebenaran itu akhirnya akan timbul jua.

Anonymous said...

Anwar dah buat SD kata dia bertaubat ke? Puak yang taksub kepada dia lebih percaya pada SD.

SEKODENG-MISTIKA said...

Kempen UMNO buat fitnah tak menjadi.kesiaaaaan,Si boroi yang tak arif tu lari sembunyikan diri bila SPR umumkan keputusan.(Kenapa lari kalau siBOROI tu benar????)

Kemenangan Anwar telah menunjukkan kempen fitnah dibenci tuhan.Orang yang buat fitnah itulah sebenarnya didalam kekafiran.(kira macam kafirlah...nanti cakap UMNO dah kafir dia marah pulak he he he)

Anonymous said...

Hello Taik! Camana rasa KALAH BESAR.
Master Dedah Taik dah collect duit upah dari Umno ke belum? Kalau belum say good bye je lah.Cian cian...dah lah buat dosa, duit pun melepas. PADAN MUKA!

Anonymous said...

fitnah kepala bana ko (skodeng mastika)! terang2 AI berkempen tarik org2 cina & india promise nk sama ratakn keistimewaan. org bodoh pon faham yg AI sanggup janji bende2 yg menjual bangsa sendiri!korang x tgk ke spech rakyat merdeka AI tu?! atau saje buat2 bodoh x tau!

sekarang ni bukan masalah fitnah ke x! aku x menyebelah mana2 parti, umno pon ade korupsi,pkr,pas dap pon ade.asalkn nama manusia tamak kuasa. tapi yg aku pelik puak2 bodoh macam korang ni boleh x nampak ape yg bakal nk jadi kat malaysia ni.setahu aku korang ni memang bodoh! memang golongan mat rempet, org x habis skolah pendek akal je termakan propaganda PKR.Aku tengok dlm you tube pon dh tau dah penyokong PKR mejoriti mat rempit merabe,pukul org cam org takde tamadun,agama jgn ckp la, dah tentu merempit siang malam buat huru-hara, main bohsia & merogol je keje.sedar la skit wahai org2 melayu bodoh yg x lame lagi tegadai la segala keistimewaan kaum melayu yg ade.kalau bangsa melayu pon dh samarata ngan bangsa lain sah2 agama islam kita pon di perlekehkn je.terang2 anwar nk bahagi samarata semua bangsa.tgk la nanti sampai azan pon doirg suruh senyap! korang tengok la nanti...kimak tol bodoh x boleh diajar dah...fanatik & extreme sgt nk kerajaan baru konon.mmg betul ckp Mahathir 'melayu mudah lupa'...
ingat ckp aku 'bodoh x boleh diajar & x sedar diuntung' pegi mampos la korang...

penjejakarus said...

Jubo tahi skodeng mestika. Memang dia suka skodeng ni. Tak sedar diri lagi kuasa Melayu semakin hilang. Bengong betul la kamu ni..
Duk sokong org yang nak sama ratakan hak..

Anonymous said...

hukaloh.semua org dok bising2 pasal sumpah ni tau ke proses sumpah?
untuk apa dia dibuat?
ia melibatkan pengikut tau.
korg berani mati percaya saiful bahri tu?sumpah melibatkan pengikut.jika dilaknat laknat atsa pengikut sekali.
seperti zaman dulu2 kalau bala turun kena kat satu kaum, bukan yg tertuduh je.
plus, sumpah ni hanya dibuat SELEPAS pengadilan, kalau tertuduh merasakan berlaku injustice ats diri dia.brni ckp kat sini blehla.

Anonymous said...

cuba master dedah bagi komen ckit tentang Islam Hadari? ade ke Islam ajar konsert sana sini? disko sana sini? pastu sumpah sana sini? betul ke cara saiful dan najib bsumpah? nak bersumpah kene ada cara...bukan main sumpah je... kalau nak tau..pemerintah bertanggungjawab menjaga rakyat..hanya pemerintah sahaja yang bkuasa nak halang konsert ke..halang permit disko ke.. ni ada ke permit ceramah agama korang halang.. Islam apa ni? satu lagi..kenapa nak kaitkan melayu dengan umno je? barisan nasional je? PKR @ PAs xde melayu ke? diorg x sokong melayu ke? Sudah la..ni ar...bila dah orang x nak Islam sebenar memang mcm ni.. Nak jadikan ALASAN untuk mengHALALkan benda haram... ok sangat la tu...Islam Hadari yang menghalalkan judi, disko, penyanyi perempuan, hiburan keterlaluan,riba, rasuah... INGAT..ORANG ISLAM MACAM NIK AZIZ TU, GUNA POLITIK UNTUK MENJADI KETUA KERAJAAN UNTUK APA? UNTUK TEGAKKAN ISLAM SEBENAR..[SEBENAR!!!] DIA NAK BUAT HUKUM HUDUD..sebab apa? sebab ALLAH perintah.. Korg nak lawan ALLAH? ALLAH buat hukum hudud tu untuk UMAT ISLAM AKHIR ZAMAN MACAM KITA NI...MEMANG UNTUK KITA...kenapa x sesuai pulak? takut kena potong tangan sebab mencuri? sedar ar ckit..nak jalan hukum hudud ni bukan senang..bukan boleh main potong tangan je.. KALAU ADA BUKTI MENCURI DENGAN CCTV SEKALI PUN, HUKUM POTONG TANGAN XBOLEH DIBUAT.. SEBAB APA? SEBAB HUKUM HUDUD MANE BOLEH GUNA CCTV SEBAGAI SAKSI.. NAK BAGI FAHAM CKIT..LAGI2 ORANG MACAM KO...

nur alisya binti mat udin said...

salam...
kalau nak kira saya ni masih dlm akta kanak-kanak 2001.tapi,saya tahu fitnah hukumnya dosa lbih besar dri mbunuh.klau kita sndiri msih lg xmmpu kwal iman kte jgn sesekali brani tegur org lain plk.sy x ambik thu dlm dunia politik dan x mnyokong mna2 phak cuma mnyatakn berdasarkan sdikit pengetahuan yg ada pd sy.sy cri maklumat psl taubat nasuha dan kbetuln msuk dlm blog ni,just nk kongsi buah fikiran.salam...

Anonymous said...

Hanya Allah yg tahu siapa yang bersalah dalam hal ni.
Walau siapapun yg bersalah, x perlulah menghina sampai masukkan gambar b*** dan sebagainya. Sungguh memalukan kalau blogger ni seorang Islam dan kemudian meletakkan pula banner separuh bogel di atas untuk menghodohkan pihak satu lg.

Hanya singgah untuk mencari artikel taubat nasuha.

protozoa said...

kita bkn nk soal umnoka?pas ka?adil ka?yg pntg yg bleh mufakat duduk atas landsn syriat..

protozoa said...

ALLAH mnyayangi org2yg mgathui kadar drinya,xmelewati batas prjalanannya,mnjga lisannya&xmn sia2an umurnya...

protozoa said...

kelemahan kta sbgai manusia adalh lpa aib diri sndri tp duk kata aib org laen...kta duk mrh org laen tp psal dri sndri kta lupa..igat ilmu tuk selesai masalah bkn tuk kta brbalh..kta sma2 muafkt mai..duk ats syariat xkra la parti apa...kta tgok kta sbok2 bebalah anak muda kita dah jaoh dh..jgn semai politik kt jwa knk2 tapi kita semai dgn iman..

protozoa said...

wahai Tuhan kami...
Engkaulah matlamat kami..
redha Engkaulah yg kami cari...
kurniaknlah kami cinta&makrifat kpdMu....

Anonymous said...

belajar banyak

Anonymous said...

taubat..taubatlah anwar..sesungguhnya Allah maha pengampun

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet