Sunday, September 7, 2008

LELONG LELONG SIAPA MAHU

TPM 2 RINGGIT, 3 RINGGIT, 4 RINGGIT. MARI MARI SIAPA MAHU. KITA ADA LIMA JAWATAN KOSONG TPM. SIAPA CEPAT LOMPAT DIA DAPAT SORANG SATU JET PERIBADI. JANGAN BIMBANG KITA PETRONAS KAYA. KITA BOLEH GUNA ITU DUIT.
MARI MARI LELONG LELONG.

23 comments:

Malaysia said...

Murahnya maruah orang Melayu(PR) especially Melayu PKR & PAS boleh dilelong-lelong pada Abg Besar DAP ...yg racist tuu..

masterdedah said...

ORANG MELAYU TAK MARAH PUN BILA AGAMA KENA HINA DENGAN RAJA PETRA.

Malaysia said...

Orang Melayu semuanya tersangat marah..cuma segelintir orang melayu yg berada di PR(KOTA SODOM) sja yg tak marah..malah mereka bertambah sayang dan rindu pada RPK..

idak ke gitu kome...

JanganMainBelakang said...

mereka-mereka ini hanya ISLAM pada nama sahaja....dah sheikhnya anwar ibrahim, pakar agamanye ferdie fernandes, tokoh pimpinan ikutan lim gueng eng, tok imannya ramlang podigi, penegak kebenarannya karpal sigh, tempat rujukan ilmu lim kit siang, penasihat teressa kok @ "pok", ahli agamanya husam musa dan gobalakrishnan..........

Anonymous said...

Sahabat.. tak elok cakap camtu.. Saya org PR.. saya orang islam.. sapa sahabat nak menilai ibadah saya.. sampai cakap kami islam hanya pada nama?? tak baik cakap camtu.. tak semua org macam yg sahabat cakap tu.. apa perasaan sahabat jika saya tulis macam tu.. dan sahabat baca.. tentu sahabat akan terasa... jgn kerana nila setitik habis susu sebelanga dibuang... saya pun ramai kawan2 dalam UMNO.. kami masing2 bleh terima kalau parti yg kami sokong kalah...

Anonymous said...

---> ni untuk brader blog ni... dgn saranan presiden parti.. *^^*

Pak Lah beri amaran jangan perbesarkan isu sensitif, agama

TASEK GELUGOR: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengingatkan semua pihak supaya tidak mensensasikan isu sensitif berkaitan kaum dan agama bagi mengelak ia menimbulkan kemarahan mana-mana kaum.

Ingatan itu juga ditujukan kepada media, pengendali blog dan penghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) supaya tidak mereka cerita yang bukan-bukan sehingga menimbulkan kemarahan.

Perdana Menteri menegaskan perbuatan menimbulkan kemarahan sehingga mencetuskan pergaduhan kaum tidak akan menguntungkan mana-mana pihak, sebaliknya membawa kerugian kepada negara dan rakyat.

Sehubungan itu, katanya, adalah penting supaya semua pihak dapat mengawal dan mengawasi sesuatu isu daripada digembar-gemburkan.

"Kita tidak mahu negara kita menjadi kelam kabut. Kalau negara kita kelam kabut, tiada siapa yang menang, semuanya akan kalah, yang rugi kita semua. Kita semua akan terima kerugian, negara akan menerima masalah.

"Dengan itu, amat penting pihak akhbar memahami perkara ini dan kebebasan bukan boleh digunakan untuk menyatakan dan membuat berita ikut suka saja tentang apa juga perkara. Untuk mensensasikan perkara yang sensitif bukan perkara yang wajar dilakukan.

"Sepatutnya mesti ada kewajaran untuk tidak menyiarkan perkara yang berkaitan dengan isu sensitif supaya tidak menimbulkan keadaan yang tidak baik di kalangan rakyat," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang di sini, semalam.

Abdullah yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang membuat kenyataan itu berikutan timbul kemarahan masyarakat Cina berhubung kenyataan Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail, yang menyebut orang Cina adalah menumpang di negara ini.

Ahmad membuat kenyataan itu ketika berceramah politik dalam kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, bulan lalu.

Kenyataan Ahmad itu merujuk kepada keadaan sebelum merdeka dan ia adalah fakta sejarah. Bagaimanapun, sebuah akhbar didakwa memanipulasi kenyataan itu sehingga menimbulkan kemarahan masyarakat Cina.

Perdana Menteri turut menjelaskan bahawa Ahmad sudah memberi penjelasan mengenai kenyataannya yang dibuat ketika ceramah politik itu.

Katanya, Ahmad bercakap berdasarkan fakta sejarah dan menjelaskan beliau bukan seorang yang bersifat perkauman.

"Beliau melahirkan rasa kesal yang amat sangat dan rasa tidak senang hati langsung kerana apa yang beliau cakap itu adalah fakta sejarah tetapi disalahertikan oleh sebuah akhbar," katanya.

Abdullah berkata, sejak kebelakangan ini isu berkaitan kaum, agama dan kontrak sosial menjadi perkara yang menimbulkan keresahan dan tidak senang hati kaum di negara ini.

Apa yang berlaku, katanya, dalam kebebasan untuk bercakap dan memberi pandangan, ada yang melakukannya sesuka hati sehingga menimbulkan kemarahan kaum lain.

"Saya harap akhbar tidak menggembar-gemburkan dan tidak menjadikan sebagai agenda tertentu untuk menimbulkan keresahan dan tidak senang hati dan marah kaum lain.

"Kita mesti tahu negara kita terdiri daripada pelbagai bangsa. Negara kita sentiasa menguruskan isu perhubungan kaum dengan begitu baik sejak menubuhkan Perikatan sebelum merdeka hinggalah hari ini. Maka, ini adalah satu kejayaan kita selama ini," katanya.

Sehubungan itu, Perdana Menteri berharap semua pihak memahami perkara itu dan adalah menjadi tanggungjawab semua untuk menyelamatkan negara daripada berlaku pergaduhan kaum.

"Ini yang kita tidak mahu berlaku dan saya harap perkara itu dapat difahami semua pihak, sama ada pertubuhan bukan kerajaan, persatuan, akhbar dan individu.

"Kita mesti berhati-hati dalam perkara ini kerana perkara yang berkait dengan sensitiviti agama dan kaum adalah amat penting bagi kita, untuk keselamatan negara pada masa depan," katanya.

Abdullah berkata, bagi pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) yang mendapat mandat daripada rakyat, akan meneruskan usaha membangunkan negara dan memenuhi keperluan rakyat.

"Inilah negara yang kita cintai dan kepada negara inilah kita memberi sumbangan," katanya.


sumber: Berita Hairan 07 sep.

Anonymous said...

Kena report kat paklah ni... penulis blog ni main isu agama dan perkauman...

angah said...

salam..

cepat report..penulis blog nie bukan tahu pasal agama pun.. entah2 rukun ISLAM dan rukun IMAN tak hafal lagi..dah tue tunjuk je yg dia lebih ISLAM.. RPK hina ISLAM? tang mana dia hina? tunjuk sikit.. tapi yg paklah letak bunga atas tugu tue haram..tue dah memang nampak...nape tak tegur? ohhh .. penulis blog nie bukan tahu aper pun....

tapi aku lebih yakin yg Tuan Guru Nik Aziz bawa dari Abdullah Badawi..
aku lebih yakin Islam yg di ajar Harun Din daripada Najib Tun Razak..
aku lebih yakin Tuan Guru Hadi Awang menjadi ikutan aku daripada Nazri Aziz..
aku lebih yakin Anwar Ibrahim daripada Saiful bukhari...

ingat saudara ... fitnah lebih tajam dari hurus pisau.. fitnah lebih berdosa daripada menbunuh....

RENUNG-RENUNGKAN..DAN SELAMAT BERAMAL...

lagi satu tak payah lah nak tabur dakyah kononnya PKR menjadi boneka DAP...apa kurang nya UMNO????

Pemerhati Nuar said...

Kalu tak mau jadi boneka DAP, suruh DAP masuk PKR ramai-ramai.

Itu orang DAP memang tak suka Melayu, sokong komunis lagi nak baik2. Alasan Nik Aziz 'orang kafir memang tolak Islam takpa".

Umno yg Islam tolak Islam. ini pandangan Ulama? Al-azhar pun tak kata Malaysia kafir. Nik Aziz di ibarat Wali Allah. "Fahaman berbeza aku terima". kalau kata UMNO tolak Islam itu tak bijak.

lainla kalau Paklah minum todi, main bontot depan orang, tak puasa.."itu memang tolak islam"

lagi satu;
Kalau Nik Aziz dapat Islamkan Limkit Siang & Karpal sing. aku respek.

angah said...

umno dapat ker ISLAM kan mca gerakan mic ppp supp pbs??? aduh hai..cerita tak serupa bikin..
sekurang-kurangnya lim guan eng tahu juga lah sejarah syaidina umar al aziz dan nak mencontohhi pemerintahan syaidina umar.. dan terbaru menberi semua sekolah agama rakyat dan menaikkan gaji guru2 pafa..yg sebelum ini tidak dinaikkan semua UMNO dan GERAKAN memerintah..

orang dagang said...

Dah lah tu,

Kroni & Rasist puncanya:

Masalah kroni, muncul ketika regim Anwar dalam UMNO. DRB sapu bersih projek Proton, Honda, Intrakota sampai sampah pun dikebas- Alam Flora.

Lepas tu Media TV3, UTUSAN, NST dikontrol Nuar nak jatuhkan Mahathir. Melayu, Cina, India mudah lupa @ ingat nuar dah insaf???

Inilah dulu yg sapu bersih nak cakap pasal kroni!!!

Pasal Racist:
Masalahnya bermula daripada PKR yang terdiri dari orang melayu, menolak hak istimewa yang dipersetujui oleh kaum2 pendatang kepada orang Melayu.

Mereka ini asalnya pokai, miskin dan kini kebanyakkannya menjadi profesional yang dilahirkan melalui DEB.

Kerana politik dan fikiran sempit, tampa memikir nasib sebangsa yang majoritinya miskin, golongan Profesional ini menuduh UMNO rasis. Maka DAP & Hindraf mendapat peluang baik mempersoalkan.

Jika Melayu rasis, dah lama India & Cina tak boleh buka kedai, kilang & sekolah2 rasis mereka. Racism kulit putih membakar orang2 kulit hitam disamakan dgn orang Melayu.

Adalah tidak bertanggung jawab dan bodoh jika Melayu PKR meneruskan kempen yg merugikan diri sendiri dan nasib rakan sebangsa yang masih mundur.

Saya bukan penyokong UMNO, tetapi UMNO melalui Mahathir berjanji pada 2020, masyarakat Malaysia akan lahir. ‘Merit’ adalah ukuran baru, dan racist bukan lagi rujukan dlm kerjaya.

‘Jangan jadi bodoh, memperjuang nasib orang kaya-sedangkan nasib bangsasendiri adalah macai yang hina, kuli dibumi sendiri kepada pandatang yang rasist”

Ikutlah Wawasan 2020-bangsa Malaysia Merit yg tak rasist. sabarlah. PKR jayakan Wawasan 2020 kalau Paklah lembam.

Anonymous said...

Apa nak jadi dgn Melayu skrg ni. Asyik berbalah je. Mengapa tidak bersatu demi menunjukkan kekuatan kita kpd bangsa lain. Tidaklah org lain meminta itu dan ini. Tidaklah bangsa lain mengata itu dan ini? Tidaklah kita akan hilang itu dan ini. Perkelahian sesama kita akan menyebabkan mereka bertepuk tangan sesama mereka.Malu lah sikit. Org PAS dan Melayu PKR, marilah masuk UMNO agar org Melayu menjadi kuat semula.

Anonymous said...

PERKAUMAN BETUL LA UMNO NI....BILA NAK SEDAR NI UMNO! AKU NI MELAYU CAM KORANG JUGA WAHAI AHLI-AHLI UMNO. TAPI PASAL APA KORANG SURUH AKU BELAJAR TINGGI LEPAS TU NAK DI TIPU JE KALAU BOLEH SAMPAI MATI. SUDAH LA UMNO...BERUBAH LA......PERANGAI MACAM MUNAFIK TUL LA UMNO NI!!!

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

MELAYU TAK PERKAUMAN ADALAH BIGFOOT. KIT SIANG PUN NGAKU CINA. MALU LAH MELAYU... NGAKU APA? KAUM APA? TAK MAU TUAN NAK JADI APA KEKULIAN MELAYU KE? ITULAH MELAYU AKADEMIK BODOH.

Anonymous said...

melayu tak bodoh sekarang ...tu sbb ramai melayu tinggal kan umno...melayu yang ada kepentingan peribadi jer yg skrg takut dan terus mainkan isu2 perkauman dan bermati2an pertahan kan umno parti korup dan rakus....parti umno yg menghina raja2 dan menghadkan kuasa raja2 melayu...yg menafikan peruntukan SAR ..yg membunuh melayu Islam di memali dan menjahanamkan masa depan anak melayu dalam pelajaran sains dan matematik....ni ker yang umno laung2kan perjuang hak melayu.....berapa ramai melayu yang kaya hasil DEB ...nak sampai target 30% dah 51 tahun pon tak capai2 ...macamana nak capai ....muka2 yg sama jer sapu projek..... melayu tak muda lupa....yg mudah lupa hanya melayu dalam umno jer

Anonymous said...

KITA SAMA AGAMA SEMUA SAMA CUMA TUHAN JE SATU..TIADA HAK ISTIMEWA UTK MANA2 BANGSA DAN KAUM SEBAB HAK ISTIMEWA TUHAN BAGI UNTUK SEMUA! JGN BERMIMPI NAK DAPAT HAK MELAYU LA HAK ISTIMEWA LA..KAUM LAIN TAKDA HAK KE?? INGAT DISYURGA NANTI CUMA UNTUK KAUM MELAYU JE KE???? HAHAHA!! MIMPI TAK ABIS2!! JGN JADI RACIST!! LAKNATULLAH TU BENAR BELAKA!!


MELAYU JATI YG TAK RACIST

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet

Anonymous said...

2015-3-31 xiaozhengmm66
adidas outlet
louis vuitton handbags
mulberry uk
soccer jerseys
cheap toms
michael kors outlet online
tory burch outlet
kate spade outlet
michael kors
coach outlet store online
louis vuitton handbags
nike outlet stores
louis vuitton outlet
polo ralph lauren
michael kors outlet
michael kors uk
burberry outlet
gucci outlet
louis vuitton outlet
coach handbags
kate spade
tod's shoes
jordan 9 low
michael kors
coach factory outlet
cheap jerseys
hollister kids
michael kors outlet online
louis vuitton handbags
michael kors handbags

cai huanglin said...

caihuanglin20150422
air jordan 11
burberry outlet online
coach factory outlet
michael kors outlet online
cheap jerseys
fendi outlet
louis vuitton
gucci outlet
discount christian louboutin
toms shoes
louis vuitton outlet
louis vuitton handbags
oakley sunglasses wholesale
michael kors outlet
jordan 3 retro
coco chanel
timberlands
hollister clothing
michael kors
michael kors outlet online
jordan 11 gamma blue
hermes
celine
louis vuitton handbags
jordan 3
ralph lauren uk
chanel handbags
coach factory outlet online
coach outlet
michael kors outlet
tory burch outlet
louis vuitton handbags
michael kors outlet online
michael kors
pandara jewelry
oakley sunglasses outlet
ray bans
prada shoes
coach factory outlet online
louis vuitton handbags

Hua Cai said...

air max 2015
kate spade handbags
true religion jeans
prada outlet
air jordan shoes
tory burch sandals
links of london uk
ralph lauren outlet
discount oakley sunglasses
thomas sabo
coach outlet
cheap jordans
calvin klein underwear
toms shoes
converse all star
true religion jeans
ralph lauren polo shirts
polo lacoste pas cher
louboutin shoes
longchamp outlet
coach outlet store
swarovski jewelry
marc jacobs outlet
air jordan 9
kobe bryants shoes
true religion outlet
michael kors outlet
ray ban wayfarer
mlb jerseys
burberry sacrf
lululemon
monster headphones
coach outlet online
kate spade outlet
true religion outlet
chanel outlet online
michael kors outlet online
giuseppe zanotti outlet
roshe run men
tory burch outlet online
2015422caihuali