Friday, October 31, 2008

AYAM KATA " BABI KAU MINTA LEBIH NAMPAK"

NAK MINTA ORANG PUNYA DIKURANGKAN....AYAM TAK PERNAH MINTAK PUN KAU PUNYA DIKURANGKAN. KO MEMANG KORANG AJAR LA..

20 comments:

Anonymous said...

Saya nak tanya kat mana nya kuota bumiputera 30 % yang menjadi kesusahan kapada MCA dll ? Tolong lah jawab MCA,adekah 30 % itu merampas hak orang bukan Melayu secara ape pun? 30 % bukan 100 % !
Orang bangsa Cina yang pandai matematiks dan perakaunan mesti tahu kira bahawa 30 % bukannya sama dengan 100 %.Seingatan saya tiada satu pun Parti Melayu atau orang Melayu minta atau rampas atau sudah rampas kesemua harta asset bisnes gudang bangunan bank kilang ladang hotel farmaci warung kedai makan lori kenderaan wang saham rumah perabot emas dan apa saje harta kepunyaan milik orang Cina ke atau orang lain !!! Kalau ada pengambilaan itu pun pakai duit PNB dll pakai duit cash money dan beli overpriced.MCA sudah lupa.Lupa bolih maaf.Tapi jangan main dengan sentimen mentang mentang PM sekarang dah buat “keterbukaan”.
arjuna waspada

Anonymous said...

saja create "keterbukaan" supaya jadik racist issue..so puak2 MML x ingat dah psl harga minyak, harga barang, helicopter, tol, gaduh rebut undi dll...hmm bole baca la taktik ni

Mrs Dedah said...

MCA dan DAP dua dua pun BABI..

Anonymous said...

o melayu.... u tidak sedarkah jual u nama bumiputera? kalau nak lawan china dan india guna nama bumiputera sebab takut la tu. yang untungnya pada bumiputera adalah melayu sorang? kalau saya tanya 30% ekuiti tersebut? berapa bumiputera lain dapat? jawab la. cina kaya sebab usaha sendiri, memang kerjapun berniaga. yang kau irihari sangat wat apa? betul2 babi la melayu ni.

melayu semua ada, tidak juga maju2? sebab angkuh sangat dengan ketuanan melayu ko tu?

kalau kita tengok pendidikan? dari tadika sampai universiti ada je sekolah melayu? Tenterapun melayu pun ada? bnz melayu pun ada. semuanya daripada kerajaan BN. tapi tidak juga maju, masih juga mangkuk. betul betul la babi melayu ni.
masih juga risau dengan dengan kaum lain. kaun lain tidak kisah pun.... BAIK KAU MAKAI BABI DULU BARU U TAU RASANYA...

Anonymous said...

o melayu.... u tidak sedarkah jual u nama bumiputera? kalau nak lawan china dan india guna nama bumiputera sebab takut la tu. yang untungnya pada bumiputera adalah melayu sorang? kalau saya tanya 30% ekuiti tersebut? berapa bumiputera lain dapat? jawab la. cina kaya sebab usaha sendiri, memang kerjapun berniaga. yang kau irihari sangat wat apa? betul2 babi la melayu ni.

melayu semua ada, tidak juga maju2? sebab angkuh sangat dengan ketuanan melayu ko tu?

kalau kita tengok pendidikan? dari tadika sampai universiti ada je sekolah melayu? Tenterapun melayu pun ada? bnz melayu pun ada. semuanya daripada kerajaan BN. tapi tidak juga maju, masih juga mangkuk. betul betul la babi melayu ni.
masih juga risau dengan dengan kaum lain. kaun lain tidak kisah pun.... BAIK KAU MAKAN BABI DULU BARU U TAU RASANYA...

Anonymous said...

o! melayu.... u tidak sedarkah U jual nama bumiputera? kalau nak lawan china dan india guna nama bumiputera sebab takut la tu. yang untungnya pada bumiputera adalah melayu sorang? kalau saya tanya 0% ekuiti tersebut? berapa bumiputera lain dapat? jawab la. cina kaya sebab usaha sendiri, memang kerjapun berniaga. yang kau irihari sangat wat apa? betul2 babi la melayu ni.

melayu semua ada, tidak juga maju2? sebab angkuh sangat dengan ketuanan melayu ko tu?

kalau kita tengok pendidikan? dari tadika sampai universiti ada je sekolah melayu? Tenterapun melayu pun ada? bnz melayu pun ada. semuanya daripada kerajaan BN. tapi tidak juga maju, masih juga mangkuk. betul betul la babi melayu ni.
masih juga risau dengan dengan kaum lain. kaun lain tidak kisah pun.... BAIK KAU MAKAI BABI DULU BARU U TAU RASANYA...

Anonymous said...

BABI KATA: AKAN KU SUMPAH MENJADI BABI ORANG YANG MENGHINA KETURUNAN KU. AKU JUGA ADALAH MAKLUB KEKUASAAN TUHAN DI DUNIA INI, SEPERTI ENGKAU JUGA AYAM, KERBAU DAN LEMBU.

agen PKR-US said...

korang dah kaya & jadi world power skrg.. masih lagi tamak haloba..

jaga2 sikit.. US dah tak suka korang..nanti dia viruskan babi mampos korang..mcm SARS..

melayu makan babi tak mati..tak kena sars (virus ciptaan US)

izra said...

Analogi silap la bro... Memang la lembu tak makan makanan babi. Tp kalau yg nak dikatakan di sini ialah org Cina mintak syarat ekuiti Melayu 30% dihapuskan, yg terlibat adalah duit. Semua org nakkan duit. Duit bukan rumput yg menjadi makanan lembu je. Kalau mcm hal lembu dgn babi tu, takde la masalah kan.

Anonymous said...

SETUJU BRO.... YANG MAMAT NI HUNA BABI NI KENAPA? KALAU DA RASA NIKMATNYA BABI,... BARU TAU...

sumandak bayu said...

babi skang dah pandai deman... nak apa yang ada kat haiwan lain gak.....dah lumrah alam... nampak je.... muka macam akal tarak ada tapi hoiyooooo otak berjalan power bukan alang-alang....

Anonymous said...

Soalan yang di utarakan itu terjawab walaupun sadikit tetapi bolih di guna sebagai pandu arah pemikiran orang bukan Melayu.
Saorang hartawan dan pemaju perumahan dan harta tanah Lee Kim Yew telah menyuarakan dengan terang dan kuat bahawa quota 30 % untuk bumiputra menghalang syarikat syarikat hartanah yang di kuasai olih bukan Melayu daripada mendapat untung yang lebih besar,malahan merugikan.
Ini lah contoh terbaik,tak cukup dengan kemewahan pangkat kebesaran,nak ambil peruntukkan orang lain pulak.
Tolong pun tidak.
Cadang nak tolong jauh sekali.
Ini pula disusuli olih TPM Najib yang menyatakan syarat pegangan 30 % ekuiti bolih di longgarkan.
Hairan betul, ade orang nak melawat rumah kita ,jadi tetamu kita,kita pulak bagi pelawat tidur percuma,makan percuma,dan bolih runding apa saje,asal menguntung pelawat.
Tuan rumah rugi, "marah balik tuan rumah".
arjuna waspada.

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet

Wei Chen said...

mbt sneakers
monster beats
mizuno shoes
moncler jackets
miami dolphins jerseys
seahawks jersey
moncler coats
nike air max
michael kors handbags
celtics jerseys
chanel sunglasses
true religion outlet
the north face jackets
nike free
bottega veneta handbags
ysl outlet online
coach outlet
swarovski uk
nike air max uk
minnesota vikings jerseys
coach outlet
north face jackets
chicago blackhawks jersey
chanel handbags
chris paul jersey
nhl jerseys wholesale
nike store
nike soccer shoes
eagles jerseys
atlanta falcons jersey
wei20150627

Xianjun Ranqin said...

qihang0918,lebron james shoes
nike air max 90
toms shoes
ray ban outlet
ugg sale
kevin durant shoes
nike roshe run women
nike tn
ray ban sunglasses
ugg boots clearance
tod's shoes
prada
nike huarache
ugg outlet
cheap uggs
louboutin
ray-ban sunglasses
adidas superstars
fitflops sale clearance
christian louboutin outlet
hollister co
kate spade uk
ghd
uggs boots on sale
toms wedges
basketball shoes
adidas superstar
canada goose outlet
ugg boots
kate spade outlet
mcm handbags
hollister uk
barbour jackets
mcm outlet
air force 1
abercrombie and fitch
barbour uk
ed hardy clothing
nike huarache trainers
q

风骚达哥 said...

20160331 junda
adidas superstars
supra shoes
coach outlet
nike air max shoes
nike air max
mcm outlet
sac longchamp pliage
hollister sale
polo ralph lauren
rolex watches
ralph lauren outlet
coach outlet
coach factory outlet
ferragamo shoes
designer bags
true religion jeans
ugg boots
prada outlet
burberry uk
michael kors outlet
burberry outlet
reebok uk
reebok
toms wedges
ghd flat iron
coach outlet
burberry outlet
nike huarache trainers
oakley sunglasses,oakley sunglass,cheap oakley sunglasses,oakley sunglasses cheap,oakley sunglasses outlet,oakley store,oakley outlet,oakley outlet store,oakley sunglasses sale,oakley sunglasses discount
michael kors
burberry outlet online
michael kors purses
air jordan uk
michael kors watches
adidas gazelle
ralph lauren uk
cheap uggs
michael kors outlet
lacoste shoes
christian louboutin

chenlili said...

polo ralph lauren outlet
michael kors outlet online
michael kors outlet online
louis vuitton purses
toms wedges
timberland shoes
instyler max
cheap air jordans
christian louboutin chaussures
coach outlet store online
christian louboutin outlet
canada goose outlet
canada goose outlet
gucci outlet online
oakley sunglasses outlet
coach outlet store online
michael kors outlet clearance
burberry outlet online
jordan retro 11
toms outlet
giuseppe zanotti outlet
coach outlet store online clearances
coach outlet store online
coach outlet store online clearances
oakley vault
fitflop sale
coach outlet store online
adidas running shoes
cheap nfl jerseys
michael kors outlet
moncler coats
coach outlet
oakley outlet
ralph lauren outlet
rolex watches
adidas superstar
louis vuitton bags
chenlili20160906