Monday, December 1, 2008

BIADAB PUNYA OLANG

TAK FAHAM BAHASA KER....PATUTLAH NAMEWEE KURANG AJAR..ADA JUGAK PEMIMPIN NAMEWEE YANG LEBIH KURANG AJAR..

21 comments:

apa-apa aje said...

Semakin lama perkataan Ketuanan Melayu semakin tidak difahami. Saya tercari-cari didalam Perlembagaan Persekutuan dimanakah letaknya peruntukan Ketuanan Melayu. Tak terjumpa.

Dari segi pendapatan, tak nampak pun Melayu itu besar, kuat, kaya atau pemilek. Yang nampak pendapatan Melayu itu amat rendah.
Dari segi perjawatan-perjawatan, tak nampak pun Melayu itu besar, kuat, kaya atau pemilek. Yang nampak Melayu itu duduk diperjawatan rendah didalam swasta, dalam perjawatan awam boleh tahan.
Dari segi pemilikan tanah, tak nampak pun Melayu itu besar, kuat, kaya atau pemilek. Yang nampak semua estet-estet getah, sawit dan perumahan adalah milek orang lain.
Dari segi pendidikan, tak nampak pun Melayu itu besar, kuat, kaya atau pemilek. Yang nampak mereka yang bukan Melayu yang memenuhi IPTS dalam negara, dan universiti-universiti luar negara. Di IPTA boleh tahan.
Dari segi perniagaan, tak nampak pun Melayu itu besar, kuat, kaya atau pemilek. Yang nampak Melayu itu berniaga kecil-kecilan ditepi jalan dan di pasar-pasar malam dan pekan sehari.
Usaha untuk memperkukuhkan Melayu telah dibuat melalui DEB, berbillion- billion wang telah digunakan; tapi saham orang Melayu semakin lama semakin berkurangan; yang nampak ramai juga kroni-kroni Melayu yang bersepakat dengan orang Cina dan India "membuncitkan" perut masing-masing.
DEB telah disalahgunakan. Melayu yang majoriti tak juga dapat memperbaikki kedudukan mereka, yang untung hanya segelintir mereka yang sudah kaya raya.

Saya sangat bersetuju dengan pandangan kebanyakan parti-parti politik termasuk dari Gerakan, PPP, MCA dan MIC mengenai Ketuanan Melayu. Tanpa perlu mengulangi pandangan dari setiap pemimpin parti-parti kompnen BN itu tentang Ketuanan Melayu, memadai bagi saya memetik pandangan yang sangat bernas dari Tan Sri Koh Tsu Khoon.
Dr Koh berkata bahawa Ketuanan Melayu tidak terdapat didalam Perlembagaan Malaysia, yang ada adalah Kedudukan Istimewa Orang Melayu dan hak-hak orang bukan Melayu.

mrf said...

orang melayu tak pernah pun kecoh2 pasal ketuanan melayu..cuma bangsa lain je yang memperbesarkan isu ketuanan melayu..

orang melayu memitikberatkan dan memetingkan hal hak keistimewaan orang melayu dan bumiputera,dan bukan ketuanan melayu kerana ketuanan melayu itu lebih merujuk kepada institusi raja-raja melayu. dah jelas bangsa lain yang mainkan isu ketuanan melayu ni,bukannya orang melayu.

jelas bangsa lain mula nak mengakis hak keistimewaan orang melayu lebih2 lagi semasa isu hindruf tengah panas..mereka mendakwa kerajaan malaysia diskriminasikan kaum lain kerana adanya hak istimewa bumiputera seperti diskaun pembelian rumah dan nisbah kakitangan kerajaan..masalahnya kat sini bumiputera sendiri didiskriminasikan untuk bersaing dalam sektor swasta dan perniagaan,jadi sektor awam sajalah yang menjadi talian hayat kepada melayu dan bumiputera.namun begitu masih ada melayu yang tak sedar diri menyokong untuk menghapuskan keistimewaan orang2 melayu hanya untuk kepentingan politik.mungkin melayu2 ini tak pernah hidup susah jadi mereka tak nampak kepentingan hak keistimewaan melayu dan bumiputera ini dipertahankan.sebagai anak felda yang pernah hidup umpama kais pagi makan pagi semasa kanak-kanak saya tetap mengenang jasa kerajaan, yang mewujudkan felda sebagai peluang pekerjaan untuk rakyat dan peluang memulakan hidup baru,walaupun kedua orang tua saya menghadapi kesukaran memulakan hidup baru di tempat yang jauh di pedalaman namun sekurang2nya kini memiliki tanah dan rumah di felda.

Husin Lempoyang said...

Sudah taruk tuan punya blog masuk bloglol husin lempoyang.

Kita kasi ekchange ekchange pautan ma?

mardhiah said...

apa-apa aje,

Ketuanan Melayu memang tak wujud pun, ntah yang aku dengar orang kata TDM sengaja wujudkan istilah tu for political perposes.

Pada aku TDM saja nak psiko orang Melayu agar bangkit dan mempertahankan perkara 153, yang membolehkan kekayaan negara berpihak pada kaum Melayu dan Pribumi Sabah Sarawak sebanyak 69%itu aje.

Dia tahu, kita pun tahu, satu ketika nanti, kaum imigran akan mempersoalkan peratusan tersebut. Dia mua Melayu dan Bumiputera cepat dapat meningkatkan ekonomi mereka agar setanding dengan kaum Imagran, sebab dia tau the ever widening disparity income ratio di Malaysia boleh membawa kepada perang antara kaum.

Mungkin dia bimbang jika ini berlaku, melihatkan Melayu yang sangat terikut-ikut dengan Americanisasi akan pupus. Kita endup jadi macam Singapura. Just another Isreali Satelite State.

Saya kira sebagai umat Islam wajar untuk kami menyimpan prasangkan akan adanya usahan menjajah kami secara halus ini, walau Israel dan Zionis itu duduknya jauh beribu batu dari kami.

Samad said...

Isu ketuanan Melayu seolah-olah sengaja dibangkitkan oleh pembangkang dan Chua Soi Lek untuk membangkitkan kemarahan orang Melayu. Isu ini sepatutnya tidak dibangkitkan kerana negara kita sudah merdeka lebih 50 tahun dan tiada apa-apa masalah pun tentang itu. Ada juga yang cuba pertikaikan asal usul orang Melayu. Sebenarnya itu bukan masalah kerana penduduk di Malaysia majoritinya adalah Melayu dan Bumiputera. Apapun ketuanan Melayu harus difahami oleh semua kaum di negara kita.

bungaraya said...

Peduli apa aku. Yang penting dalam jiwaku tersemat makna dari perkataaaaaan KETUANAN MELAYU. Untung besar kepada ku. Aku rugi jika istilah itu bertukar menjadi KEHAMBAAN MELAYU atau KEHAMPAAN MELAYU atau KEHANCURAN MELAYU. Bukan sahaja aku, makalh kaumku yang bergelar MELAYU.

PAS Bukit Sentosa said...

Anwar Ibrahim akan hapuskan DEB tup..tup org UMNO marah dan terus buat demontrasi wlp KJ kata org yg buat demo macam beruk.
Tapi kenapa bila Najib ATT cakap DEB akan di hapus secara beransur-ansur semua meniskus macam tikus ????

Anonymous said...

ketuanan babi;

Agong; Lee kwan yew
Pm: Nuar
TPM; Kit Siang
TPM2: Gobin Deo

Agenda:
Buat babi banyak2 kt kawasan Melayu, bagi orang Pas kepala babi, biar keluar dari kampung..Panggil orang Singapore duduk sg petani & sepang.

Anonymous said...

ehh apasal ekkk penyokong golongan pro kerajaan suka sangat cari isu2 yg sensitif? suka cari pasal. apa nak takut orang melayu dah boleh bebas berdikari, kenyataan sperti di buat tu tak perlu diherankan lagi. lebih baik korang janggan cari pasal elok fikir apa akan jadi pada umno selepas najib naik jadi pm, lagi elok
Aku heran kenapa golongan ini tak di tangkap ISA??/
dari korang dok pikir pasal orang lain elok lah korang cari keadah bagaimana nak menyelamatkan UMNO daro reput.
sikit msa lagi najib yang semua orang tau peal perangainya jadi pm. kalu orang spertinya jadi pm aku tak tahu lah aku kata para penyokong kerajaan ini boleh di pakai lagi atau tidak.

Anonymous said...

si babi memang sudah keterluan. Sudahlah buat skandal video lucah, tiba-tiba nak jadi hero.

Betul-betul babi

Anonymous said...

Kerajaan harus buat undang-undang supaya ada had optimum pemilikan harta / aset yang dimiliki orang-orang bukan melayu demi menjaga hak-hak asal rakyat malaysia.

Kalau tidaklah lihatlah apa dah jadi sebab mereka dah melampau kerana sudah jadi taukeh astro, maxis dan gula.

Kenapa kerajaan bodoh tak bertindak sebelum besar menjadi api?

Medan Info Kita said...

Soi Lek berani sebab.....

rupa2nya ada melayu yg nak lelong bangsa kita dibelakang Soi Lek. Harap2 melayu itu hanya berada dibelakang Soi Lek, bukan tibai belakang...

TAMING SARI said...

Salam..

Melayu mcm Al-Juburi nie wajib kena bunuh je..

Sanggup menghasut Cina supaya mempropagandakan hubungan di dalam BN.

Rosak-rosak...

Dr Chua, jgn sampai diliwat pula..

ikhlas,
empayar-malaya.blogspot.com

bRAVE hEART said...

Memang perbuatan biadab. Terima kasih mendedahkan kebiadaban mereka. Tetapi, kalau nak beli T-shirt tu macam mana? Saya nak hadiahkan kepada mereka untuk kempen PRK K.Terengganu nanti.

Barang hantar terus dari kilang ke markas di K.Terengganu dan bila hantar kepad MB Sel. Sulah kowtim punya loo!

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet

Anonymous said...

2015-3-31 xiaozhengmm66
adidas outlet
louis vuitton handbags
mulberry uk
soccer jerseys
cheap toms
michael kors outlet online
tory burch outlet
kate spade outlet
michael kors
coach outlet store online
louis vuitton handbags
nike outlet stores
louis vuitton outlet
polo ralph lauren
michael kors outlet
michael kors uk
burberry outlet
gucci outlet
louis vuitton outlet
coach handbags
kate spade
tod's shoes
jordan 9 low
michael kors
coach factory outlet
cheap jerseys
hollister kids
michael kors outlet online
louis vuitton handbags
michael kors handbags

cai huanglin said...

caihuanglin20150422
coach factorty outlet
hollister
yoga pants
michael kors outlet
michael kors outlet online
replica rolex watches
mulberry uk
oakley sunglass
christian louboutin shoes
michael kors
fitflop footwear
jrodan retro
air jordan 13
gucci shoes
coach factory
fitflops
abercrombie kids
louis vuitton outlet stores
coach outlet
mont blanc
louis vuitton outlet
hollister outlet
adidas shoes
coach outlet store online
ray ban glasses
michael kors
kate spade handbags
mont blanc pens
kate spade outlet
oakley sunglass
chanel bags
soccer jerseys
louis vuitton outlet
toms shoes
true religion
louis vuitton
abercrombie
oakley galsses
abercrombie fitch
ray ban sunglasses

Hua Cai said...

michael kors sale
coach outlet online
air jordan shoes
coach outlet
monster beats
beats by dre
coach purses
michael kors outlet online
mont blanc
abercrombie and fitch
discount oakley sunglasses
tory burch outlet
ed hardy t-shirts
salomon running shoes
tiffany and co
louis vuitton outlet
snapback hats
ray ban wayfarer
air max 90
oakley vault
air jordan concord
cheap nfl jerseys
ray ban sale
burberry outlet
coach outlet
beats headphones
michael kors handbags
tods shoes
asics running shoes
abercrombie
air jordan 6
michael kors outlet store
michael kors outlet
burberry handbags
kate spade outlet
abercrombie and fitch
ghd hair straighteners
kate spade outletonline
mcm bags
coach outlet store online
2015422caihuali