Tuesday, February 17, 2009

Manjanya Cik Eliza Tidur


EMMM NYENYAK NAMPAK..JARANG ORANG TIDUR PAKAI CERMIN MATA. MASTER TURUT SIMPAT DENGAN KAK LIZA YANG KENA INTERFRAME MASA TIDUR. LAIN KALI KALAU TIDUR PINJAMLAH KEJAP ANJING KARPAL SINGH BUAT PENEMAN. BOLEH LE DIA GIGIT SIAPA YANG AMBIL GAMBAR.

74 comments:

Elibogel Wong said...

wakakaka!!!!
kantoiiiii!!!!
mana ada orang tido sambil pakai cermin mata la weiiii!!

penipu jugak rupanya minah ni.
tu la..masa kutuk orang dalam blog, invade privacy orang lain, tuduh tanpa usul periksa tak pikir pun pasal privacy. sedap mulut kau je kan.

sekarang terkena batang idung baru nak cakap pasal privacy?

Anonymous said...

Masterdedah,

tolong confirm, diberitakan boyfriend dia adalah seorang jejaka melayu bernama Hilmi(yang sangat muda sebab eli suka lelaki jauh lebih muda darinya) yang menjadi bekas penyelidik di parlimen

Anonymous said...

What a cheap shot. Dedah ka skoding ni?

eli vogel said...

takde gambar yg lebih gebu ke?

Pemuda Pelapis said...

Jom baca siapa sebenarnya yang terjah Elizabeth Wong telanjang?

NI DIA ORANGNYA - KLIK DAN BACA

Anonymous said...

Ini semua khir toyo haram jadah tu la punya kerja.. Ntah2 dia upah balaci babi mana ka suruh ambek gambar..

saja nak jadi super hero.. maklumlah time pemilihan UMNO dah nak dekat.. bulan 3 ni saja oii..

Kalau gambar Khir Toyo bogel, sure gempak kan.. sebab bontot dia gebu macam muka dia.. cucuk botok kot..

Kalau sapa2 ada ambik gambar Khir Toyo tengah berak.. tolong jual kat gua.. Juta-juta RM pun gua sanggup beli.. stim oooo.. tengok jubur Khir Toyo yang gebu tu..

Anonymous said...

Oiii master dedah..

gua berdoa satu hari nanti, lu punya kakak, lu punya adik pompuan atau lu punya mak atau lu punya bini.. orang sekodeng dan ambik gambar bogel..

Itu jam baru lu tau macam mana rasa kalau jadi sendiri kat kita..

Jangan menyesal...

Ingat.. sekali kita malukan orang atau jatuhkan maruah orang, seribu kali tuhan bayar cash..

Memang elok sangat la perangai kau tu master dedah.. tak der keja.. asyik la cari aib orang, bermaruah ka kau ni..

Kau tunggu la.. balasan Tuhan kat kau... Nanti maruah semua kau akan jatuh merudum.. terbenam kedalam lapisan tanah yang ketujuh..

Anonymous said...

Amboi, amboi, amboi... (gaya azwana ali)..sambil tunjuk jari kelingking...

Kau memang kelas la, master dedah oii..

Dah berapa banyak dosa yang kau buat dalam blog ni.. Kau dok tempek gambar2 yang tak masuk dek akal dengan harapan orang sokong kau ...

Saya amat berbangga dengan orang macam kau, satu dalam sejuta orang macam kau nie..

Baguslah, teruskan menyebar gambar-gambar pemimpin kita yang tak pernah pun buat dosa kat kau..

Nanti masa kau nak mati.. mampus lah kau nak mintak maaf kat semua pemimpim Pakatan Rakyat yang kau buat gambar fitnah tu.. Silap-silap kau tak boleh mengucap selagi tak minta maaf kat diaorang semua..

Aku cuma ingatkan jer.. Kau tanggung ler semua dosa kau..

Anonymous said...

Hello Guyzzzzz...

Gua nak gambar Khir Toyo bertelanjang bulat..ada tak dalam koleksi kau orang.. Kalau gambar dia tengah berak, lagi bagus...

Gua teringin nak tengok bontot dia yang gebu tu.. dengar cite, bontot dia pun kena cucuk botox.. betul ker..???

Anonymous said...

Ini semua KJ yg jadi mastermind sebab nak feningkan najib sebelum pemilihan UMNO next month bukannya khir toyo ler, tapi khir yang tiba2nak tunjuk hero... Ada sumber terdekat gitau aku..

WIRA DAMAI said...

Tanpa disangka-sangka oleh Khir Toyol (si perancang) isu foto separa porno yang membabitkan Elizebeth Wong, akhirnya kes ini turut mendapat sokongan dari Wanita PAS, DAP, MCA & GERAKAN yang masing-masing menyifatkan apa yang berlaku terhadap Elize ini sebagai pencabulan terhadap maruah seorang wanita.

Dimana Wanita UMNO? dulu masa isu mulut celupar Bung Radin dalam kes BOCOR yg melibatkan YB Fong Pu Kuan (Batu Gajah).. semua pemimpin wanita dari parti2 politik yang berbeza buat bantahan tapi Wanita UMNO takde pun. bahkan Wanita UMNO menyokong Bung Radin.

sikap Wanita UMNO memang telah dijangka.. suka tengok org pompuan lain dimalukan.. wanita UMNO tak kesah pompuan lain dimalukan..

yang penting bagi wanita UMNO ialah kuasa, duit & harta.. maruah sesama wanita sanggup diketepikan.

kita nak tanya Cik Puan Besar Rosyatika dalam hal ini..

(WIRA DAMAI)
nak tengok wanita putus haid menjawab soalan ini..

huhuhu....

WIRA DAMAI said...

Tanpa disangka-sangka oleh Khir Toyol (si perancang) isu foto separa porno yang membabitkan Elizebeth Wong, akhirnya kes ini turut mendapat sokongan dari Wanita PAS, DAP, MCA & GERAKAN yang masing-masing menyifatkan apa yang berlaku terhadap Elize ini sebagai pencabulan terhadap maruah seorang wanita.

Dimana Wanita UMNO? dulu masa isu mulut celupar Bung Radin dalam kes BOCOR yg melibatkan YB Fong Pu Kuan (Batu Gajah).. semua pemimpin wanita dari parti2 politik yang berbeza buat bantahan tapi Wanita UMNO takde pun. bahkan Wanita UMNO menyokong Bung Radin.

sikap Wanita UMNO memang telah dijangka.. suka tengok org pompuan lain dimalukan.. wanita UMNO tak kesah pompuan lain dimalukan..

yang penting bagi wanita UMNO ialah kuasa, duit & harta.. maruah sesama wanita sanggup diketepikan.

kita nak tanya Cik Puan Besar Rosyatika dalam hal ini..

(WIRA DAMAI)
nak tengok wanita putus haid menjawab soalan ini..

huhuhu....

WIRA DAMAI said...

Tanpa disangka-sangka oleh Khir Toyol (si perancang) isu foto separa porno yang membabitkan Elizebeth Wong, akhirnya kes ini turut mendapat sokongan dari Wanita PAS, DAP, MCA & GERAKAN yang masing-masing menyifatkan apa yang berlaku terhadap Elize ini sebagai pencabulan terhadap maruah seorang wanita.

Dimana Wanita UMNO? dulu masa isu mulut celupar Bung Radin dalam kes BOCOR yg melibatkan YB Fong Pu Kuan (Batu Gajah).. semua pemimpin wanita dari parti2 politik yang berbeza buat bantahan tapi Wanita UMNO takde pun. bahkan Wanita UMNO menyokong Bung Radin.

sikap Wanita UMNO memang telah dijangka.. suka tengok org pompuan lain dimalukan.. wanita UMNO tak kesah pompuan lain dimalukan..

yang penting bagi wanita UMNO ialah kuasa, duit & harta.. maruah sesama wanita sanggup diketepikan.

kita nak tanya Cik Puan Besar Rosyatika dalam hal ini..

(WIRA DAMAI)
nak tengok wanita putus haid menjawab soalan ini..

huhuhu....

Anonymous said...

Suka la Khir Toyo konon dapat jadi jaguh dalam kes-kes macam ni...Apa la... Malu la sikit

Anonymous said...

Dalam politik terdapat 3 elemen asas yang dapat membunuh karektor politikus mahupun menjatuhkan organisasi musuh. KUASA, WANG & SEX. Fakta sejarah membuktikan 3 unsur ini sentiasa menjadi faktor kejatuhan seseorang pemimpin mahupun sesebuah kerajaan. Team Psywar setiap parti politik atau organisasi akan memanupulasi serangan saraf berdasarkan 3 elemen ini. Bill Clinton jatuh kerana Monica Liwnskey nya, Suharto jatuh kerana korupsi nya, Turki Uthmaniyyah runtuh kerana penyalahgunaan kuasanya & yang terbaru rampasan kuasa di Perak yang juga melibatkan penggunaan imbuhan wang.
-
Terkini adalah kontroversi penyebaran gambar separa 'porno' EXCO Kerajaan Negeri Selangor, Elizabeth Wong. Laporan polis telah dibuat, kenyataan awal Elize menjelaskan gambar tersebut dirakam tanpa pengetahuanya sebelum beliau menjadi YB lagi. Jelas isu moral menjadi pertimbangan utama dalam isu ini. Salah atau betul jatuh No.2. Intergriti parti adalah lebih utama. Elize perlu meletakkan jawatannya, biarpun beliau merupakan seorang EXCO yang cermerlang dari segi tugasnya. Pakatan Rakyat perlu bersedia menghadapi satu lagi PRK di Bukit Lanjan.
-
Tafsir yang dapat dilihat dalam isu ini: PRK Bukit Gantang & Bukit Selambau merupakan PRK yang teramat penting buat BN mahupun PR. Buat kem UMNO, menang dalam PRK ini membuktikan UMNO masih relevan, serta bukti kepimpinan Najib disokong ramai. Jelas, segala strategi akan digunapakai bagi meraih sokongan pengundi. Isu Elize ini hanyalah sebahagian daripada teknik Psywar UMNO.
-
Kami percaya sepanjang tempoh sebelum penamaan calon 28hb Mac ini, lebih banyak serangan-serangan saraf yang akan dilancarkan oleh UMNO. Media yang dikuasai UMNO memudahkan lagi gerak saraf team Najib ini. Segala keburukan, salah guna kuasa, skandal-skandal lama, (benar, palsu atau plot planning) akan dikeluarkan berperingkat-peringkat dalam pelbagai cara & rupa. Betul atau salah sesuatu isu itu perkara No.2. Yang penting persepsi pengundi dapat dibentuk menurut kehendaknya. Justeru itu penyokong PR seharusnya berkerja dengan lebih keras dalam menepis & merencana sebarang serangan saraf ini. Langkah strategi yang diambil perlu lebih terkehadepan berbanding kem lawan.
-
Meletakkan diri & parti dalam posisi bertahan bukanlah strategi yang berkesan di dalam menghadapi 'bala tentera' Najib ini. Perlu diingatkan Tsun Zhu ada menggariskan - "The good defensive strategies is Attacking". Penyokong-penyokong PR pula, harus memahami isu ini adalah sebahagian daripada Psywar UMNO. Kita tidak perlu cepat melatah, sebaliknya meningkatkan gerakkerja kita dalam memastikan UMNO/BN dikuburkan di 3 Bukit dalam PRK nanti.
-
AWAS!! Kita tidak seharusnya menari mengikut irama gendang yang dipalu oleh Najib & konco-konconya..

Anonymous said...

Hari ini digemparkan satu lagi isu baru selepas berakhirnya kisah VCD terlampau Choi Soi Lek. Ini sebenarnya bukanlah perkara baru. Dan orang ramai telah pun faham jalan ceritanya. Kalau dulu wujud satu komplok dari team yang berbeza pendapat dengan Choi Soi Lek dengan menjadikan video diranjang bagi memusnahkan karier politik Choi Sio Lek dan hari ini seorang Adun dari Bukit Lanjan pula menjadi sasaran.

Dikhabarkan gambar beliau telah dirakam secara tidak sah (tanpa kebenaran) oleh bekas teman lelakinya sewaktu beliau sedang tidur. Persoalan bagaimana gambar itu dirakam dan apakah tujuan teman lelakinya tidak timbul tapi yang perlu difikirkan ialah bagaimana gambar itu tersebar secara cepat di waktu negara masih lagi belum reda dengan krisis politik yang berlaku khususnya di Perak dan perletakkan jawatan Adun Bukit Selambau di Kedah yang dikatakan mirip perkara yang sama cuma bukan dalam keadaan bogel sahaja tapi dalam bentuk skandal.

Sebenarnya kalau dilihat dan diperhalusi, wujud satu permainan politik kotor yang cuba disembunyikan. Di Perak, tekanan demi tekanan diberikan terhadap Adun yang samada terperangkap atau diperangkap dalam kes rasuah dan akhirnya menyerah kalah lalu menyertai BN sehingga berlaku peralihan kuasa yang menyalahi peraturan undang-undang tubuh negeri.
Belum reda di Perak, sekali lagi negara dikejutkan dengan memorendom yang dihantar oleh NGO ( sebagaimana didakwa) kepada sultan kedah tentang skandal seorang adun dari kedah yang juga merupakan exco kedah. Akibat tekanan yang dahsyat serta melibatkan anak isteri beliau memaksa Adun tersebut melepaskan jawatannya sebagai exco dan Adun Bukit Selambai.

Walaubagaimana pun tindakan adun dari Bukit selambau ini mendapat pujian ramai pihak kerana beliau tidak mahu jawatan adun diambil secara percuma oleh BN dan mengambil keputusan melepaskan jawatan bagi memberi laluan kepada pilihanraya kecil yang akan diadakan pada 7 April ini.

Selang seminggu, permainan politik ini menjadi semakin kotor apabila satu lagi adun menjadi sasaran dengan pengedaran gambar bogel. Kita tidak tahu sejauh mana pula tekanan yang akan diberikan oleh BN tapi apa yang dapat didengar dalam media massa Pro-BN sudah ada beberapa orang dari BN menyarankan agar Elizebeth Wong meletak jawatan termasuk lah bekas MB Selangor Dato Seri Khir Toyo dan Bekas Ketua Pergerakan Puteri UMNO ( Sekarang Menteri) Dato Azalina Syed sudah awal-awal lagi membuat kenyataan agar Adun Bukit Lanjan Meletak Jawatan.

Trend dan gaya sebegini sebenarnya sudah dapat dibaca oleh rakyat. Inilah sebenarnya jalan cerita yang selalu dimainkan dalam wayang gambar BN. Sebenarnya rakyat sudah muak dan meluat dengan jalan cerita sebegini. BN tidak lagi dilihat sebagai gugusan parti politik yang memberi jaminan kesejahteraan dan kedamaian tapi dilihat sebagai pelopor taktik-taktik kotor yang mencemarkan demokrasi di Malaysia. BN yang bertunjangkan UMNO sudah lari dari perjuangan asal akibat pemimpin -pemimpin yang bongkak dan penuh dengan percaturan yang jijik.
Beberapa kes yang masih lagi menjadi tanda tanya orang ramai seperti kes yang masih dalam dalam perbicaraan sekarang ( pembunuhan Anthatuya Sharibu), Kes Akuan Bersumpah Bala, Kes penipuan saksi sumpah dalam kes Liwat Dato seri Anuar Ibrahim, Kes kehilangan bebarapa adun di Perak yang kemudiannya menyertai BN dan sebagainya masih belum terjawab.

Walaupun Mahkamah telah membebaskan Abdul Razak Baginda, tapi hakikat sebenar masih lagi menjadi persoalan. Mungkin kita masih ingat sewaktu kempen pilihanraya Permatang pauh, setiap malam keluar dalam TV tentang pengakuan dan sumpah Saiful dalam kes liwat Anuar tapi bila BN mengalami kekalahan yang teruk di Permatang Pauh, tiada lagi sumpah dan pengakuan di Masjid. Ini sebenarnya sudah jelas bagaimana pekara-perkara sebegini telah menjadi modal yang paling cetek dalam pemikiran pimpinan UMNO-BN. Mereka mengandaikan bahawa rakyat akan terpengaruh dan mempercayai sedangkan rakyat sebenarnya sudah dihidangkan dengan pelbagai maklumat dan sumber yang jelas dan benar melalui internet tanpa perlu ditapis oleh BN.
Apa pun yang jelas, permainan politik kotor ini pada akhirnya akan mengundang padah pada BN. ini telah dibuktikan dengan kekalahan di Permatang Pauh serta di Kuala Terengganu dan mungkin juga BN akan pulang dengan kehampaan di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Keadilan dan kebenaran akan jelas apabila kebatilan hilang. pakatan Rakyat akan menjadi pilihan rakyat apabila BN sudah tidak releven lagi dalam senario politik masa kini.

kembara putih said...

master dedah kot yang curi rakam gambar tengah tido tu. Ni pun rumours yang boleh difikirkan juga. @ wak tempe sendiri..

YB Raz Gothic said...

adoii ni gambau bogel ke hahaha..kalau gambau camni bersepah kat chow kit buat pelaris ubat kuat hahaha..

anoy nak beli gambau khir berak yek..gambar bapak kau sendiri berak kau taknak ke hehehe..

lemahnya iman pengikut pakatan rakyat ni..orang kafirpun nak dibelanya..sedangkan beribu orang islam diseluruh dunia menderita tak ambil peduli..

Anonymous said...

Maka bergembiralah juak2 UMNO/BN khususnya Pak Khir Toyo kerana adun bukit lanjan kini menawarkan diri untuk meletakkan jawatan adun akibat daripada penyebaran foto mengaibkan dirinya. Cara ini mungkin akan menyusul selepas ini sebagai senjata yg berkesan utk menjatuhkan mana2 adun demi kepentingan puak2 yg ketandusan modal.

kalau gitu, ambik la gambar2 rahsia pak khir toyo time dia pegi bercuti ker...boleh lah desak dia pulak utk letak jawatan!!!!

setuju tak?

pastu buat kat pak lah ker? lagi best....buat kt najib! sebarkan gambar2 'tubuhnya' supaya dia dpat rasa apa yg elizabeth wong tu rasa...

Anonymous said...

Apa kata, kita tubuh Skuad Foto, pastu kita amik gambo pemimpin Amno ni tengah "ehem2" ke ape ke.. pastu kita sebar dalam internet. kemudian desak diorang letak jawatan. amacam...? diorang yang menghalalkan perbuatan Skodeng n Mengaibkan orang. so ape salah kita BERUSAHA mengaibkan diorang pulak, tapi kalau kat dunia x sempat, Allah akan aibkan diorang juga nanti.

Anonymous said...

khir toyo ada jawatan ke dia nak letak??? dia sendiri pun tgh tak de kerja...

Anonymous said...

minta maaf bebanyak...aku x setuju langsung idea nie....kita umat islam wajib menjaga aib saudara seislam.......lagipun jangan laa letak tahap pemikiran kita macam diorang kalo yer pun....tetapi dedahkan sahaja menyelewengan or khianat mereka pd tanggungjawab....itu lebih baik...dan dapat mendidik rakyat...pengedaran foto lucah x bawa aper2 pun faedah...tambah dosa ader laa....

Anonymous said...

idea yg bernas!
klau nk jatuhkan ahli2 politik, sebarkan aja gambar bugil.
senang cite, takyah lompat parti pun.

Anonymous said...

Bagaimana kalau kita berfikir disebaliknya. Ketika ini sebenarnya Khir Toyo sedang dimaki hamun oleh Tok Jeeb sebab, tindakan Khir Toyo sebenarnya membuka medan untuk BN kalah lagi. Jika kalah bermakna Tok Jeeb akan terus malu dan dimalukan oleh rakyatnya sendiri.

Anonymous said...

Kalau tak silap saya, berpakaian yang tidak menepati cara Islam diibaratkan seperti 'berpakaian tapi telanjang'.

Yang sibuk ceroboh rumah orang kemudian heboh orang tu telanjang dalam rumah buat apa, sedangkan ramai lagi yang 'bertelanjang' kat luar tu.

Sibuk betul UMNO ni dengan hukum dunia, tak habis habis..

anwar berahi jantan said...

sebagai seorang kristian dia juga dilarang berzina.kalau atheis lain la.dah dia mengaku bf dia yg ambik,salahkan dia la.bengap btul fuckatan riot ni!

Anonymous said...

Usaha UMNO untuk memancing undi... faham-faham le nak buat lagi satu episod "Selangor Baru"... hehehehehe... tak habis kat Perak UMNO melangkah masuk selangor pulak...

Anonymous said...

confirmlah ko orang ni para pengikut anwar aljuburi... pantang tengok bontot dan jubur org...pasal tu geram sangat kat bontot khir toyo

*rpksuck*

Anonymous said...

Sila buat perbandingan:
Non muslim mengaku ada gambor intim lepas tu letak jawatan

Non muslim mengaku ada video tengah **** baik punya dengan perempuan simpanan, akhirnya letak jawatan. Skarang nih pulak pegang jawatan tertinggi MCA

Aku tambah sket:
Muslim mabuk kat hotel, raba pelayan lepas tuh settle kat luar, report polis ditarik balik..


Heheheheheh!! Itu belum masuk kes berjudi luar negara, kena saman juta2...
Gambor tengah hidangan arak atas meja tuh tak payah citer lah, berapa banyak kali dah kena upload kat sini...
Politik wang?
Ini semua muslim yang buat nih...muslim hadhari

Anonymous said...

Mula2 BN akan MEMUJUK, sekiranya gagal BN akan RASUAH, bila gagal BN akan MENGUGUT dan apabila tidak berjaya mereka akan BERTINDAK mengikut nafsu dan tidak mengikut undang2.

Anonymous said...

Wahai si muka gebu, Khir Toyo..
Sebelum nak jadi Hero Melayu.. Perjelaskan terlebih dahulu kepada rakyat, kesalahan-kesalahan di bawah semasa zaman pemerintahan mu, wahai si muka gebu..

1. Meluluskan projek pembina jalan merentasi bendang termahal, di Sekinchan, sejauh 20.5 km, bernilai RM92.5 juta kepada kontraktor yang hampir disenaraihitamkan, Meram Holdings.

Menurut taksiran JKR, kos jalan itu tidak boleh melebihi RM50 juta. Subkontraktor yang menjalan semua projek berkenaan, Cabaran Wangsa, di miliki Pua Kim An, 27 tahun, tuan rumah yang pernah disewa oleh Khir, manakala seorang lagi pengarah syarikat, Ahmad Tarmizi Tajjeury adalah kroni Khir yang juga mendapat 100 ekar tanah yang memberi keuntungan minimum RM20 juta.

2. Meluluskan tanah 400 ekar di Shah Alam, pada 20 Disember 2000 kepada empat syarikat berbeza (Layar Kekal/ Tirai Gemilang, Samasys, Usahasewa Sdn Bhd), tetapi seorang nama pengarahnya (Samsuri Rahmat) hadir dalam semua syarikat tersebut, iaitu seolah-olah Khir meluluskan tanah berpontensi tinggi itu kepada seorang sahaja.

Nilai tanah di kawasan berkenaan boleh mencapai RM1 juta untuk satu ekar. Samsuri boleh untung minimum RM300 juta dari tanah tersebut.

3. Meluluskan tanah kepada kroninya secara berulang kali dalam tempoh masa singkat. Daripada hanya dua mesyuarat Exco Kerajaan Negeri yang diambil secara rawak, iaitu pada 20 Nov. 2000 dan 4 Julai 2001, sekurang-kurangnya empat nama bertindan yang mendapat 100 ekar setiap orang, Ahmad Tarmizi Tajjeury, A.Rahman Mokhtar, Suzilawani Mustaphin dan Ali Nordin. Semua mereka ada hubungan, sama ada dengan Khir ataupun Setpol, Dr Karim Mansor. Sebahagian tanah ini telah dijual, dan pemiliknya boleh mengaut keuntungan RM200,000 seekar tanpa mengeluarkan modal walaupun satu sen.

4. Meluluskan tanah seluas 50 ekar setiap seorang kepada empat pemohon yang hanya baru berusia 20 tahun (Ahmad Azmir, Noor Ashikin, Mardhiah, Azril Yusri).Salah seorang darinya adalah anak pegawai Daerah Kuala Langat, di mana lokasi tanah itu dikesan. Difahamkan sebahagian anak-anak muda ini tidak tahu pun yang mereka mendapat tanah berkenaan kerana mereka hanya penama bagi pihak yang rapat dengan Khir. Mereka ini hanya menjadi pengarah syarikat, tidak pun sampai 40 hari sebelum Exco meluluskan permohonan mereka. Beberapa syarikat terbabit dikenal pasti mempunyai pemegang syer yang sama, yang terdiri dari dua wanita yang ketika permohonan diluluskan baru berumur 24 tahun.

5. Bagaimana Khir, pada bulan Mac 2001, hanya selepas 5 bulan menjadi MB, boleh membayar semua baki pinjaman rumahnya sebanyak RM150,000 secara tunai kepada BBMB Kajang. Kalaupun beliau tidak membelanjakan langsung elaun MBnya, beliau tidak mampu membayar semua pinjamannya itu.Rumah itu juga diubahsuai dengan kos yang besar, ini belum lagi dikira kos membina rumahnya sekarang di Simpang Lima, Tanjung karang, yang menelan belanja lebih RM300,000.

6. Menggunakan kuasa dan pengaruhnya sebagai Pengerusi PKNS untuk mendapatkan sebidang tapak banglo di Lot 14, Jalan 2/1G, Seksyen 2 Tambahan, Bandar Baru Bangi dengan diskaun hebat, 50%. Khir berbohong di Dun Selangor pada 31 Oktober 2001 apabila mendakwa beliau tidak membeli tanah itu, kononnya kerana tidak mampu dan dia juga menafikan pernah menerima dua tawaran dari PKNS dengan harga yang berbeza-beza. Salinan pembayarannya telah diperolehi.

7. Khir memberi sumbangan peribadinya, berbentuk telur ayam, ayam dan peralatan sekolah kepada pengundi di kawasannya, di Sungai Panjang pada 25 Disember 2000. Nilainya hampir RM200 ribu. Apabila dipersoalkan dari mana sumber kewangannya, beliau, melalui akhbar Malay Mail pada 15 Januari 2001 mendakwa sumbangan ayam diperolehi dari Lintang Bistari Sdn Bhd sebuah syarikat bumiputera yang menurut Khir adalah syarikat ternakan ayam terbesar di Sungai Panjang. tinjauan menunjukkan bukan ayam atau reban tidak ada di kawasan berkenaan, malahan bulu dan tahi ayam pun tiada.

8. Pada 17-18 April 2001, meluluskan kawasan kayu balak Kompartment 78 Hutan Simpan Hulu Langat kepada Fungsi Mewah Sdn. Bhd, seluas lebih 1200 ekar. Fungsi Mewah dimiliki oleh Pua Kim Seng, adik Pua Kim An, yang mana rumahnya bersebelahan rumah sewa Khir di Sekinchan dahulu. Pua Kim An juga dikesan mendapat tanah 100 ekar di Shah Alam. Keluarga Pua ini menyumbangkan dana kewangan yang besar kepada Khir semasa kempen pilihan raya 1999 dahulu.

9.Projek membekal dan memasang paip air besi keluli MS1200mm, dari Semenyih ke Banting sejauh 37.3 km, bernilai RM82,385,182.. Projek ini terlalu mahal dari taksiran awal, yang tidak boleh melebihi RM40 juta. Dan jika sumber air diambil dari Pekan Dengkil kemungkinan jaraknya dapat dipendekkan menjadi hanya 20 km dan ini lebih menguntungkan. Ahli keluarga terdekat Khir didakwa mendapat imbuhan berpuluh juta daripada kontraktor LBH Engineering.

10. Meluluskan konsesi membekalkan peralatan paip air untuk jabatan Bekalan Air Selangor kepada syarikat milik Naib Ketua Umno Tanjong Karang, JAKS Sdn Bhd. Harga paip JAKS 50% lebih tinggi daripada harga kilang. Bayangkan, untuk 1 meter paip, harga JAKS adalah RM900 sedangkan harga kilang hanya RM600. Selangor mahu tukar 5,000 km paip,jadi berapa untung JAKS?

11. Meluluskan kawasan balak di Kompatmen 78, Hutan Simpan Hulu Langat, seluas lebih 1,200 ekar kepada Fungsi Mewah, milik Pua Kim Seng, iaitu abang kepada Pua Kim Seng, bekas tuan rumah yang pernah disewa Khir di Sekinchan. Keluarga Pua ini juga mendapat kontrak membina jalan termahal (RM4.6 juta untuk 1km)merentasi sawah padi daripada Meram Holdings, kontraktor yang hampir disenarai-hitamkan.


12. Khir membayar RM10,000 sebulan bagi tapak banglonya, di Lot 14, Jalan 2/1G, Seksyen 2 Tambahan, Bandar Baru Bangi, yang dibelinya daripada PKNS dengan harga diskaun 50 peratus. Sumber pendapatannya dipertikai kerana sebelum ini beliau membayar tunai RM150,000 untuk selesaikan pinjaman rumahnya di Kajang, selepas lima bulan menjadi MB.

13. Beliau mengarahkan Pengarah JKR Selangor, melalui nota pensil (agar dapat dipadam jika timbul kontroversi kelak), agar menyerahkan projek yang membawa keuntungan lumayan kepada kontraktor kroni. Antara projek terbabit ialah pembinaan jalan di Sabak Bernam, masjid di Puchong Perdana, kem wataniah dan kuaters kakitangan SUK di Shah Alam.

14. Khir mempunyai hubungan rapat dengan kontraktor yang memohon projek kerajaan negeri, misalnya beliau bersama keluarga pernah bermalam di sebuah resort mewah di Janda Baik milik kroninya. Majulia Sdn. Bhd. Ini bercanggah dengan surat akujanji yang ditandatanganinya di depan Sultan Selangor.

15. Menswastakan kutipan tunggakan pembayaran ansuran bulanan rumah awam kos rendah seluruh Selangor kepada syarikat kroni, Noble Nexus Sdn Bhd melalui perjanjian konsesi pada 27 September 2001. Untung lumayan dapat dipungut secara mudah kerana tugas Nobel Nexus hanya menghantar notis saman dan 30% kutipan menjadi miliknya.

16. Meluluskan pembelian kenderaan rasmi kepada Exco Kerajaan Negeri Selangor dan Menteri Besar (dirinya sendiri) melalui mesyuarat Exco ke 25/2001 pada 26 September 2001, tanpa melalui prosedur yang lazim digunakan. Usia kereta rasmi MB belum sampai lima tahun (didaftarkan pada Jun 1997), dan tempoh Khir menjadi MB baru setahun iaitu tidak sampai lima tahun seperti sepatutnya. Beliau juga tidak merujuk kes ini kepada Perbendaharaan dan Ibu pejabat JKR di Kuala Lumpur. Meskipun menyentuh kepentingannya, di mana kereta rasminya Merc S320L, no. plat BGF7337 ditawar untuk dijual kepadanya, Khir masih mempengerusikan mesyuarat dan tidak mengisytihar kepentingannya.

17. Khir mengarahkan agar semua minit dan kertas mesyuarat exco dikutip semula selepas mesyuarat tamat, manakala segala bahan-bahan penting mesyuarat Exco yang dipengerusikannya sejak Ogos 2000 tidak dibenarkan disimpan oleh Exco lain. Selalunya kertas-kertas penting itu diedarkan kepada anggota Exco sehari sebelum mesyuarat, iaitu pada Selasa, tetapi selepas isu rasuahnya terbongkar, ia hanya diserahkan selepas setiap Exco duduk di kerusi masing-masing. Maknanya, "Exco Selangor masuk mesyuarat berlenggang, keluar pun berlenggang."

18. Meluluskan hampir 11 ekar tanah di Bandar Baru Bangi, yang diwartakan sebagai kawasan rekreasi, kepada syarikat kroni, Bestarama Sdn Bhd. Masyarakat setempat membuat bantahan kerana setakat ini banyak kawasan hijau dibangunkan demi mengejar keuntungan lumayan. Bestarama boleh untung segera lebih RM14 juta. Menariknya, pemegang syer Bestarama juga pemegang syer Noble Nexus. Kedua-dua wanita itu hanya penama bagi suku-sakat Khir.

19. Menggunakan ratusan ribu ringgit wang kerajaan negeri untuk membeli iklan dua muka penuh berwarna dalam Utusan Malaysia, sekurang-kurangnya pada 1 Feb, 16 Mac 2002, bagi menjawab serangan Lutfi Othman yang mendakwa Khir mengagihkan tanah (yang luas dan mahal), pelbagai projek besar, balak, buat kroni dan suku-sakatnya.
20. Mengeksploit mesyuarat Majlis Tindakan ekonomi Selangor (MTES), untuk meluluskan segala tanah & projek kepada sesiapa yang disukainya tanpa kehadiran Exco lain. Mesyuarat Exco esoknya (pada setiap Rabu) hanya mengesahkan saja. MTES, menurut bekas penasihat undang-undang negeri, adalah tidak sah dari segi legal kerana ia merampas kuasa mesyuarat Exco.

Anonymous said...

dan satu lagi kesalahan Khir Toyo..

...menggunakan wang rakyat untuk menggebu dan menghaluskan kulit wajahnya.. termasuk bontotnya..
Kos sehingga RM 500.000.00.

Anonymous said...

ehm,,betul ker gambar bogel?? ke gambar seksi masa sedang tidur?susah nak percaya, yela..manusia nak jatuhkan manusia lain mcm2 perkare boleh di buat dan di rancang...senang kite nak jatuhkan org lain dengan perkare2 dosa besar seperti seks,liwat,rogol dan perkare2 yang berkaitan dengan hukum hudud,. kalau setakat gambar seksi dan bukan aksi2 seks jngan la cepat melatah,, setahu sy la..kalau pic2 yang seksi nie cepat tersebar,,tapi kenape lepas 11 bulan PRU-12 dan selepas kes di perak benda nie baru nak tersebar,,ini mcm satu perancangan jahat..kalau setakat gambar pic die yang seksi dan die seorg sahaja dlam pic tu,,jgn la jadi wat hukuman sama seperti soh coilek yang terang2 ade video die...

Anonymous said...

La nape nak marah2...die nih bukan org Islam..yang jelas sekarang umno dah terdesak smp kehidupan peribadi PR ygnon muslim pon nak dijadikan bahan...kalau ikutkan samy veloo yg xensem tu pon ramai pompuan simpanan nye dulu...tp nak ckp ape pasai die bukan islam...

so jangan kalut2...kalau kite cepat melatah2 nanti jadik cam 2 exco tuh...mula2 kita rasa terhina sbb die org PR, islam lagi,melayu plk tuh..tp belum kita buang lagi umno dah sambar..camane tuh..

Umno nih kalau dapat satu skill die akan guna tu jerrr...xde kreativiti...dorg rasa dgn cara nih dapat perangkap exco kat perak tuh so die akan guna cara yang sama untuk tempat2 lain...jangan cepat melatah.

Cuma bg yg Islam tuh jauhkan maksiat dan perkara yg buleh mendatangkan fitnah...sbb umno mmg excellent buat keje2 fitnah nih...

Semoga Allah lindungi kita...

Anonymous said...

Ini bukan masalah moral atau tidak
Ini maslah penganayaian yang dilakukan oleh pihak UMNO atau pihakyang tidak tanggungjawap. so kalau nak marah, baiklah marah orang yang menyebarkan gambar bogel itu, dia lah orang yang patut bertanggungjawap atas segala insiden ini. dialah orang yang mengambil gambar bogel sebagai model politik.

Ok, kalau lah Elizabeth yang mempunyai niat dan tonjolkan post bogel untuk publisiti. mungkin kita boleh mengatakan beliau tidak moral tetapi maslahnya dia tidak sedar dan dicuri tangkap gambar oleh ex b/f beliau ketika tidur.

Cuba tengoklah masyarakat video lucah melayu yang tersebar luas di internet, anak melayu sengaja main orgy dan anak remaja melayu main seks berkumpulan, ini lah masalah social sick di hadapi di masyarakat melayu. sesetengah mereka pakai tudung pula. pakai tudung melakukan seks diluar nikah, kenapa mdlutfi tidak mengambil tindakan displin dan membiarkan isu ini diam sahaja?? betapa hipocrite kan?? ini isu paling besar dimasyarakat melayu kini. PAS pun diam diam saje..

Elizabeth diambil gambar dengan tiada niat, tidak sedar dan ketika diambil pun beliau berstatus orang biasa bukan apa apa ahli exco ......kalaulah selepas jadi exco, mungkin dia dipaksa mengambil keputusan untuk meletak jawatan.

Anonymous said...

kalau ikut undang2, sapa yg ambik gambar lucah tanpa kebenaran boleh didakwa. sapa yg mengedar gambar lucah pun boleh didakwa. so, jangan jadi bodo atau belakon jadi penyokong PR. penyokong PR tak bodo, puak2 Umno BiNatang je yg bodo. tak terkejut kalau yg buat keja bodo ni pun puak2 Khir Toyo. lepas tu, Elizabeth ni non-muslim, kena paham sikit. yg Anwar pun ko nak belasah apahal. tak kan semua calon PR dia nak tanya, ko tidur telanjang ke pakai baju, ko mandi telanjang ke pakai baju, ko kencing duduk ke berdiri, ko berak basuh dengan air ke tisu. letih le bro, semua benda peribadi nak tanya. aku yakin, pemimpin PR dah buat semakan, tapi tak de lah sampai hal peribadi pun nak kecoh. so, kena jadi cerdik sikit. pikir kalau gambar ko tengah mandi orang curi2 ambik, boleh ke orang cakap ko tak bermoral. lu pikir le sendiri bro. ada otak pakai. jadi penyokong yg setia.

ManSaari said...

maka saling tuduh menuduhlah sesama kita. malang sekali. sudah hilang rakan seislam. kita lupa bahawa kita akan mati dan akan bertemu Allah. kita akan disoal diberi ganjaran atau balasan. Kita kadangkala lupa akan dosa dan pahala. Neraka dan syurga. lunakkan bahasa biarpun marah. bukan caci maki. Tegurlah secara manusia yang berbudaya dan bermertabat.

Anonymous said...

Khir Toyo, tolong la.. tumpukan kepada rawatan di wajahnya semata-mata tanpa pernah melihat cermin. Cerminlah diri sendiri dahulu jika ada cacat cela, kemudian rawatilah dengan baik. Banyak kisah tentang Khir Toyo di Selangor terutamanya sepanjang beliau memanaskan kerusi MB di negeri tersebut. Mengapa bersusah payah merantau sampai ke P.Pinang sedangkan rakyat dan pemimpin PR di Selangor sekarang sedang sibuk `mencuci segala najis' yang beliau tinggalkan di merata-rata tempat di Selangor. Saya rasa Khir Toyo pasti mampu memenangi kerusi yang diidamkannya di dalam Pemuda Umno sekiranya beliau berani mengajak Mukhriz berdebat soal `Siapakah Pengkhianat Raja-Raja Melayu'. Mungkin Khir Toyo boleh pertimbangkan!!

Ewat said...

Allo,

Kesian sama itu amoi kan.. ini perkara boleh jadi kat sapa? sbb itu kakiseks punya orang makin ramai... suka curi2 ambik gambar pompuan bugil.. Sapa2 dok kutuk itu amoi tu jaga2 jangan jadi sama diri sendiri ka, anak bini ka....

Satu perkara mau ingat, ini gambar curi punya... bukan macam itu Senator Betina UMNO sama MP Jantan UMNO punya cerita... sama2 sudah kawin tapi syok2 ambik gambar sendiri diri... tapi itu jam UMNO punya olang tadak bising... sikalang manyak bising... haiya..

Anonymous said...

Kesian orang PKR, tak kan gambar Cik Eliza tidur pun nak tuduh orang UMNO yang buat. Kak Eliza tak kata pun orang UMNO yang buat, tapi teman jantan dia yang ambil. tak kan teman jantan dia orang UMNO. Lu pikir lah sendiri totok PKR

Anonymous said...

cibai n pukimak khir toyol...

Anonymous said...

korang tak abes abes nak taksub dengan PKR. sampai dah jadi camnie pon still nak backup. cuba fikir dengan otak korang semua masing masing. semua dah tersebar bekas teman lelaki dia ambik gambar. sekarang cuba fikir secara logik. jangan nak tuduh umno je. camna boyfriend dia boleh ambek gambar ? mesti la diorang bersama2 dalam rumah tuh. fikir lagi fikir lagi, sebagai contoh wakil rakyat, kena jaga sikap dan perangai. duduk berdua-duan, dekat negara mana2 pon, kalau kena camnie, sure jadi issue, jadi scandal punya. fikir la sendiri, tak kesah boyfriend dia curi ambik gambar ke ape ke, the main point kat sini ialah dia berdua-duan dgn boyfriend dia kat rumah. orang yg pemikiran tahap tertinggi je boleh nampak nie. nie bukan kes invade privacy curi gambar, dah dia beri kebenaran kat ex-bf dia tido satu rumah sekali, ntah buat ape2 ntah, so korang semua, pikir la sendiri. jangan taksub sangat. korang tuduh2 UMNO pon berdosa besar. menyebarkan maklumat salah, memfitnah, dosa dia sama dengan membunuh. jangan taksub dgn PKR, jangan taksub dgn Anwar Ibrahim. ingat la sendiri tuhan anda siapa. the main point, moral dia dah salah, nak jadi wakil rakyat, kena la jadi contoh kepada rakyat. bukan berdua-duan dalam bilik, dalam rumah. korang pikir la sendiri. jangan taksub dan membinasakan diri. sebab orang2 cam korang la, yg taksub nie, kena pijak, pijak baeknya.

veteranpas said...

Dia bukan tido, dia steam tu....

Anonymous said...

semakin hari teserlah setiap keburukan PKR..biasa la, selama ne asyik kutuk orang..skrg kena kt hidung sendiri..hehehe..

Anonymous said...

isunya sekarang lizzie kata gambar tu diambil oleh ex teman lelakinya. tak tahulah sebogel mana lizzie dalam gambar2 tu.

jadi, apa kena mengena umno dalam benda ni. pi cari ex nya dulu, check background, parti mana dia represent,lepas tu barulah hentam. bahlul betul puak pkr ni.

sikit-sikit salah umno. bukan semua dalam pkr tu maksum. tengok anwar ibrahim sudahlah.

Anonymous said...

oiii... bila korang nak post gambar Khir Toyo Wak botox dok berak sambil telanjang tanpa seurat benang kat sini.. gua dah stim ni nak tengok lubang jubur dia.. sure gebu macam muka dia..

Anonymous said...

Sebenarnya yg komidinya ialah semua pemimpin BN terutama sekali ialah Khir Toyo (pemberi penyapu ke org), Nazri Aziz (kaki ampusana ampusini dan berlagak mcm gengster) , Zahid Hamidi (baru lepas balik Haji buat fitnah), Bung Mokhtar (pandai melalak dan melalut dalam parlimen), PM Abdullah Badawi (kaki tidur dan lembik tapi lepas tu dapat beret hijau) dan TPM Najib (Pengerusi UMNO Perak yg jadi dalang merampas kerajaan secara illegal).

gerai pkr said...

murid ikut guru. guru nuar kaki sontot, murid nama eliz ni nymphomaniac ... tak puas dengan satu lepas satu lepas satu sampai ketiduran sedang berkayoh.

apa lagi nakhoda kapal yang marah tak kesampaian ka tepi ambil gambar ... tunjuk semua orang.

kalakuan diimpot dari barat ... one night stand ... 8 nights per week.

yo orang-orang ... sini gerai pkr ... jual tikit one night stand ... mari mari ... gerai pkr ... tikit one night stand ... beli 2 free 3.

pengintip gerai pkr said...

yo k-kawan. terbukti tanpa ragu. tian chua lepas bedal dia ni .. amik gambo ni untuk peras ugut .. nakkan repeat mendayong ...

anti master dedah said...

hahahha..aku ske bce kt blog ni sbb aku nk tgk pendedahan terbesar iaitu kebodohan master dedah n pengikutnye...umno mmg bodoh..mane tau pk.woi master dedah.skang ni sku nk ko dedahkan gmbr adik ko ke,mak ko ke,akak ko ke kt dlm blog ni bleh x.xpun gmbr khir toyol,najib n dolah.please...hehehe,aku nk tgk sgt gmbr bogel family ko.hahaha

JIN TANA said...

Wah..Nampaknnya ramai yang nak tengok jubur Khir toyo.
Siapa mereka tu agaknya?
Orang PAS?......tak mungkin
Orang DAP?......tak mungkin
Orang UMNO?.....tak munngkin
MCA?....Tak mungkin
MIC?.....No NO.

SIAPA TAU....SILA ANGKAT TANGAN.

Anonymous said...

Bagi aku simple....pengulas-penguklas PKR dalam ni semuanya jenis pengulas BANGSAT...tak ada bukti.

Semua penyokong PKR kena tipu dek Elizebeth dan Anwar...GAMBO CURI KONON...TENGAH TIDO...TAK SEDORLAH...MACAM-MACAM...KALAU GAMBO TERKANGKANG ADA, SAMBIL DUDUK SEMYUM ADA, MENELENTANG ADA...TIDO APANYA...GAMBO ELI TU GAMBO DIA TENGAH STIM...LEPAS MAIN ENTAH APA.....

Dah la PKR bangang...lu jangan sibuk nak defend minah gian sorang ni...gambo yang Eli tido tu...mungkin ada 1 atau 2 jer...yang lain semua gambo aksi dia...yang tengah stimmmmmmmm....

yagami said...

apelah penyokong2 taksub pr nie...bak kata mat sabun bile ditangkap khalwat dikatanya konspirasi bn/umno..kah..kah..kah
memanjang tue lah skripnya..sume konspirasi bn...
lepas nie semakin berleluasa la maksiat kat msia nie...kalau kena tangkap dgn jabatan agama abehlah sume akan jawab mereka diperangkap..ini konspirasi bn/umno...kah..kah...kah

Anonymous said...

Apelah bahalul sgt org2 umno ni!! lagi teruk orang yang sah2 buat seks, si tolol chua soi lek tu, pastu dok bgga giler g pertahan kan muka x malu tu xyg letak jwtn!!piki la wei..ape da punya org..ni gmbr die tgh tido je,,itu pn korang jadi masalah ke haaa

~nuTt*~ said...

OMG! YOU'RE SUC A PERV! can you NOT display it online and make a woman look bad. I can only say one thing to you probably you'll think twicec before making a fool out of yourself again soon.. Astaghfirullah 'al azim... mak tak pernah ajar ke? I'd hate to blame your parents, so... you tak pernah masok ajar ke?

Pecah Tembelang said...

bodoh lah diaorg nih nak menyalah kan BN.. boipren dier yg amek gambar, BN lak kene.. per hal kan??

tp yer x yer gak, mana der org titon pkai spek mata..

keh3.. kene bgtau org ramai nih..

pinjam artikel eh.. tq..

oakleyses said...

nike free, michael kors handbags, louis vuitton outlet, oakley vault, coach outlet, polo ralph lauren, coach outlet store online, prada outlet, tiffany jewelry, true religion outlet, louis vuitton outlet online, cheap oakley sunglasses, polo ralph lauren outlet, true religion, burberry outlet online, jordan shoes, michael kors outlet online, michael kors outlet online, louis vuitton outlet, red bottom shoes, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet online, ray ban sunglasses, prada handbags, longchamp outlet online, michael kors outlet online, gucci handbags, oakley sunglasses, kate spade outlet, louis vuitton, nike air max, longchamp handbags, christian louboutin outlet, kate spade outlet online, ray ban outlet, chanel handbags, burberry outlet online, coach purses, christian louboutin, michael kors outlet, tiffany and co jewelry, michael kors outlet store, coach outlet, christian louboutin shoes, nike outlet, louis vuitton handbags

oakleyses said...

nike free, nike roshe, timberland, ralph lauren pas cher, longchamp pas cher, north face, michael kors canada, chaussure louboutin, nike blazer pas cher, ray ban uk, hermes pas cher, sac michael kors, louis vuitton, oakley pas cher, louis vuitton pas cher, true religion outlet, scarpe hogan, barbour, nike air max, true religion jeans, north face pas cher, air max pas cher, louis vuitton uk, sac louis vuitton, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, nike roshe run, burberry pas cher, nike air force, converse pas cher, new balance pas cher, vans pas cher, hollister, nike free pas cher, sac vanessa bruno, mulberry uk, michael kors uk, lululemon, longchamp, ray ban pas cher, ralph lauren, air max, air jordan, guess pas cher, nike air max, tn pas cher, hollister

oakleyses said...

nfl jerseys, herve leger, canada goose outlet, p90x workout, jimmy choo shoes, giuseppe zanotti, bottega veneta, ugg, celine handbags, reebok shoes, insanity workout, uggs on sale, nike huarache, wedding dresses, soccer shoes, babyliss, canada goose, ferragamo shoes, asics shoes, ugg boots clearance, replica watches, uggs outlet, uggs outlet, mont blanc pens, lululemon outlet, birkin bag, ugg boots, nike roshe, hollister, canada goose outlet, longchamp, mac cosmetics, north face jackets, vans outlet, mcm handbags, north face jackets, chi flat iron, soccer jerseys, nike trainers, ugg outlet, ghd, abercrombie and fitch, canada goose outlet, instyler ionic styler, valentino shoes, beats headphones, marc jacobs outlet, new balance outlet, ugg soldes

oakleyses said...

canada goose, hollister clothing, uggs canada, toms outlet, juicy couture outlet, juicy couture outlet, montre femme, pandora jewelry, louboutin, nike air max, pandora charms, supra shoes, moncler outlet, thomas sabo uk, ray ban, converse, lancel, gucci, replica watches, baseball bats, moncler, ugg, swarovski jewelry, timberland shoes, canada goose, links of london uk, louis vuitton canada, canada goose pas cher, moncler outlet, converse shoes, parajumpers outlet, moncler, air max, hollister, ralph lauren, hollister canada, karen millen, iphone 6 case, wedding dress, vans, moncler, canada goose, swarovski uk, pandora uk, moncler, moncler, oakley, coach outlet

cai huanglin said...

caihuanglin20150422
air jordan 11
burberry outlet online
coach factory outlet
michael kors outlet online
cheap jerseys
fendi outlet
louis vuitton
gucci outlet
discount christian louboutin
toms shoes
louis vuitton outlet
louis vuitton handbags
oakley sunglasses wholesale
michael kors outlet
jordan 3 retro
coco chanel
timberlands
hollister clothing
michael kors
michael kors outlet online
jordan 11 gamma blue
hermes
celine
louis vuitton handbags
jordan 3
ralph lauren uk
chanel handbags
coach factory outlet online
coach outlet
michael kors outlet
tory burch outlet
louis vuitton handbags
michael kors outlet online
michael kors
pandara jewelry
oakley sunglasses outlet
ray bans
prada shoes
coach factory outlet online
louis vuitton handbags

Hua Cai said...

air max 2015
kate spade handbags
true religion jeans
prada outlet
air jordan shoes
tory burch sandals
links of london uk
ralph lauren outlet
discount oakley sunglasses
thomas sabo
coach outlet
cheap jordans
calvin klein underwear
toms shoes
converse all star
true religion jeans
ralph lauren polo shirts
polo lacoste pas cher
louboutin shoes
longchamp outlet
coach outlet store
swarovski jewelry
marc jacobs outlet
air jordan 9
kobe bryants shoes
true religion outlet
michael kors outlet
ray ban wayfarer
mlb jerseys
burberry sacrf
lululemon
monster headphones
coach outlet online
kate spade outlet
true religion outlet
chanel outlet online
michael kors outlet online
giuseppe zanotti outlet
roshe run men
tory burch outlet online
2015422caihuali

Wei Chen said...

nba jerseys wholesale
dallas cowboys jersey
lebron james shoes,lebron 12,lebron 12 shoes,lebron sneakers,lebron iv,lebron 11,lebron 10
christian louboutin shoes
prom dresses
chanel handbags
vans sneakers
nike free run uk
mulberry sale
tory burch handbags
boston celtics jersey
blake griffin jersey
ugg boots
beats headphones
carmelo anthony jersey
kansas city chiefs jerseys
nike running shoes
michael kors handbags
the north face outlet
north face outlet store
custom mlb jerseys
cheap ugg boots
nike air huarache,nike huarache,nike huarache sneakers,nike huarache shoes
lebron shoes
ravens jerseys
kate spade handbags
new orleans saints jerseys
the north face outlet store
futbol baratas
nike sneakers
wei20150627

Lin Shijun said...

shijun 6.30
coco chanel
true religion
hollister clothing store
timberland uk
lululemon
tods shoes outlet
ed hardy outlet store
michael kors outlet
celine
michael kors
true religion outlet
michael kors
michael kors watches
toms.com
michael kors
burberry bags
louis vuitton
hollister kids
coach factory outlet
soccer jerseys
air max uk
louis vuitton
timberland boots
louis vuitton uk outlet
true religion outlet
jordan 11 retro
juicy couture handbags
hollister outlet
michael kors outlet
kate spade diaper bag
jordan 13s
polo ralph lauren
abercrombie
nike air max
jordan shoes
michael kors bags
running warehouse
christian louboutin shoes
oakley sunglasses
christian louboutin

Jianxiang Huang said...

coach outlet
toms outlet
toms shoes
toms shoes outlet online
christian louboutin outlet
christian louboutin sale
christian louboutin shoes
tory burch outlet
tory burch shoes
tory burch outlet online
supra shoes
supra footwear
supra sneakers

chenyingying9539 9539 said...


louis vuitton
michael kors
cheap lebron james shoes
cheap ray bans
tory burch handbags
louis vuitton uk outlet
polo ralph lauren
insanity workout
michael kors outlet
soccer jerseys
michael kors outlet
louis vuitton outlet
michael kors uk
new jordans
ray ban uk
running warehouse
louis vuitton outlet
jordan 3
louis vuitton handbags
chanel handbags
ray ban eyeglasses
dior outlet
jordans 9
fitflops outlet
coach outlet
jordan 6 retro
coach outlet store online
michael kors outlet
lebron 11
michael kors handbags
2015-7-23chenyingying9539

Gege Dai said...


15.07.25fangyanting
louboutin
mcm bags
hollister outlet
coach factory outlet
longchamp pas cher
ed hardy outlet
toms outlet store
gucci handbags
oakley outlet
air max uk
polo outlet
air max 2015
nike blazer pas cher
chaussure louboutin pas cher
true religion jeans
sac louis vuitton pas cher
mont blanc pens
michael kors outlet
christian louboutin shoes
toms shoes for women
coach factory outlet
kate spade handbags
chanel bags
oakley store
coach outlet
cheap oakleys
tory burch outlet online
burberry sale
ralph lauren polo shirts
polo ralph lauren
cheap jordans free shipping
oakley sunglasses sale
cheap ray bans
beats headphones
ray ban wayfarer

Qing Cai said...

ugg boots
hollister clothing
michael kors outlet store, http://www.michaelkorsoutlet-store.us.com
abercrombie
cheap oakley sunglasses
ghd
swarovski crystal
calvin klein outlet
celine outlet
michael kors handbags
asics running shoes
ray ban sunglasses
prada handbags
kate spade handbags
toms shoes
nike huarache
ugg uk
tory burch shoes
michael kors handbags
michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutletonlinstore.us.com
coach outlet online
toms outlet
coach outlet
christian louboutin outlet
ralph lauren polo shirts
cartier love bracelet
baltimore ravens jerseys
cartier bracelet
cheap soccer jerseys
burberry outlet online
cai2015813

Jianxiang Huang said...

0817
michael kors outlet
lebron james shoes
dansko outlet
oakley
true religion jeans, http://www.truereligionjeanscanada.com
juicy couture outlet
coach outlet store
ralph lauren
futbol baratas
cheap uggs, http://www.uggboot.com.co
nike free 5.0
michael kors handbags
nike air max
mulberry,mulberry handbags,mulberry outlet,mulberry bags,mulberry uk
the north face outlet
cheap oakley sunglasses
broncos jerseys
real madrid soccer jersey
coach outlet online
new york jets jerseys
cheap oakley sunglasses, http://www.oakleysunglasseswholesale.in.net
jeremy maclin jersey,jamaal charles jersey,joe montana jersey,justin houston jersey,dontari poe jersey,eric berry jersey
lebron james shoes,lebron 12,lebron 12 shoes,lebron sneakers,lebron iv,lebron 11,lebron 10
kate spade handbags
vans shoes
hermes bags
air max 2014
nike sneakers
raiders jerseys
mulberry sale
tommy hilfiger outlet store
barcelona jersey
christian louboutin sale

Xianjun Ranqin said...

qihang0918,coach outlet online
p90x workouts
michael kors outlet online
ugg outlet
mont blanc pens
nike roshe run women
hollister kids
nike huarache trainers
longchamp handbags
cheap oakleys
adidas original trainers
timberland boots
kate spade handbags
abercrombie and fitch
coach factory outlet
hermes uk
longchamp pas cher
cheap oakley sunglasses
nike elite socks
football shoes
cheap jordans
nike air huarache
gucci borse
prada uk
louboutin
moncler outlet
ugg boots clearance
nike air max 90
tommy hilfiger outlet
fitflops sale clearance
sac longchamp pliage
fake oakleys
air force 1
ralph lauren
giuseppe zanotti sneakers
instyler max
north face uk
q

Wenhao Guo said...

cyber monday 2015
cheap ray ban sunglasses
discount ugg boots
wellensteyn jackets
ugg boots
cyber monday deals
black friday deals
belstaff jackets
ugg boots
snow boots
parajumpers coats
canada goose jackets
black friday 2015
ugg australia
cheap ugg boots
canada goose jackets
barbour coats
ugg sale
ugg outlet
nobis outlet
michael kors factory outlet
winter jackets
canada goose outlet
ray ban sunglasses
canada goose jackets
woolrich outlet
winter coats
ugg outlet
barbour coats
canada goose jackets
canada goose outlet
moncler jackets
moncler outlet
ugg outlet
achang1024

Gege Dai said...

03014wangjuan
burberry outlet store
ferragamo shoes
oakley sunglasses
oakley sunglasses
discount oakley sunglasses
true religion jeans
burberry outlet sale
coach outlet
ralph lauren polo
tiffany jewelry
cheap oakley sunglasses
ralph lauren uk
oakley sunglasses
fitflops sale
true religion sale
longchamp outlet
hollister shirts
hollister uk
ray-ban sunglasses
ferragamo shoes
ralph lauren polo shirts
celine outlet online
coach outlet
tory burch outlet online
kate spade uk outlet
iphone cases
tory burch outlet
rolex watches,rolex watches,swiss watches,watches for men,watches for women,omega watches,replica watches,rolex watches for sale,rolex replica,rolex watch,cartier watches,rolex submariner,fake rolex,rolex replica watches,replica rolex
burberry outlet
ray ban sunglasses

Chenzhen 20160303chenzhen said...

kate spade handbags
louis vuitton handbags
toms wedges
toms
kobe 10
canada goose
oakley sunglasses
louis vuitton purses
abercrombie and fitch
air jordan homme
cheap oakleys
louis vuitton bags
abercrombie and fitch
louis vuitton handbags
louis vuitton purses
uggs outlet
louis vuitton bags
kevin durant shoes
louis vuitton outlet
canada goose outlet
ray ban sunglasses
tods outlet store
ralph lauren
nike air max uk
cheap nfl jerseys
abercrombie clothing
gucci handbags
reb christian louboutin
ralph lauren sale
hollister clothing
michael kors outlet
cheap toms
louis vuitton purses
louis vuitton outlet
nfl jerseys
coach outlet
louis vuitton outlet
hollister clothing store
christian louboutin shoes
instyler
20160322chenzhen

艾丰 said...

jianbin0607
soccer jerseys wholesale
michael kors handbags
replica watches
kobe shoes
ferragamo outlet
ralph lauren outlet
nike air max
gucci outlet
gucci outlet online
michael kors factory outlet
michael kors online outlet
polo ralph lauren
coach outlet
beats headphones
michael kors sale
versace sunglasses on sale
prada outlet
true religion outlet
michael kors outlet
michael kors outlet
true religion jeans
christian louboutin shoes
cheap mlb jerseys
michael kors online
coach factory outlet
tory burch shoes
ferragamo shoes
louis vuitton outlet
fitflops sale clearance
hermes bags
cheap mlb jerseys
swarovski outlet
michael kors outlet online