Monday, April 11, 2016

Cubaan Hapus bukti fail Lim Guan Eng, Pegawai SPRM berasal dari Pulau Pinang ditangkap dengan wang RM50 ribu di Putrajaya!


Terbaru Pegawai SPRM ditangkap!. Sumber dalaman berkata ia ada kaitan dengan cubaan untuk menghapuskan fail kes Lim Guan Eng dan Kes penyelewengan  dana KBS RM100 juta.



(DIGARI- Kenny Chua Pegawai SPRM yang ditangkap 

dengan wang RM50 ribu baru-baru ini 


1. Baru-baru ini kita digegarkan dua kes penting iaitu Kes Rasuah Rumah Banglo Lim Guan Eng dan penyelewengan SUB Kewangan RM100 juta. Setelah kes Lim Guan Eng meletus esoknya seakan dirancang Kes Rasuah KBS juga meletup seakan-akan menutup atau "divert" kepada isu Lim Guan Eng. Kebetulan?

2. Sejak 18 Mac lalu sehingga ke hari ini SPRM nampaknya belum memanggil Ketua Menteri Pulau Pinang YB Lim Guan dikatakan penghujung April siasatan penuh selesai. Lim Guan Eng masih bebas dan tanpa takut terus mencabar pemimpin BN lain dlm kesnya. Semua dokumen siasatan telah berada di ibupejabat SPRM menunggu masa Lim Guan Eng dipanggil oleh SPRM. 

Penggeledahan rumah pegawai kanan SPRM serta pemindahan Jabatan kerana disyaki pembocoran dokumen kerajaan. Dan kecoh apabila Isteri pegawai kanan terbabit mendedahkan dalam FBnya mengenai urusan kerja suaminya. 

3. Ke mana SPRM? Apa berlaku?. Sebelum ini kisah Datuk Bahri Mohd Zin Pengarah Operasi Khas SPRM dan beberapa pegawai yang dipindahkan serta merta menjadi isu dan polemik. Wal hal isu sebenar ialah pembocoran maklumat oleh beberapa pegawai SPRM hingga isteri para pegawai boleh mendedahkannya dalam facebook mengenai rahsia dan tugas suami!

4. Penggeledahan Polis kepada pegawai SPRM jelas ada sesuatu di SPRM yang masih dilindungi oleh Datuk Seri Shukri Abdull mempertahankan dua pegawai utamanya yang dipindahkan ke JPM. Ada rahsia besar yang disembunyikan bagi melindungi anak-anak buahnya. 


Datuk Seri Shukri Abdull Timbalan Pesuruhjaya SPRM dikatakan seorang bias yang menyokong parti pembangkang. Sikapnya mempertahankan pegawainya termasuk Datuk Bahri adalah sesuatu yang mencurigakan. Malah Kenny Chua adalah pegawai di bawah arahannya.Sehingga ke hari ini kes Kenny Chua tidak didedahkan. Mengapa? 



Hebat Timbalan Pesuruhjaya SPRM ini? 

Pegawai SPRM ditangkap oleh unit risikan dengan wang RM50k?

5. Risikan Polis dan SPRM mendapati pegawai penyiasat SPRM yang ditahan kerana menerima sogokan dari beberapa individu untuk menutup kes RM100 juta KBS dan usaha membuang kes Lim Guan Eng. Usaha penghapusan bukti sedang dilakukan. Siapakah mereka yang menyogok pegawai berkenaan belum dapat dipastikan. Siasatan masih dilakukan. 




6. Pegawai SPRM bernama Kenny Chua berasal dari Bukit Tambun Pulau Pinang ditahan bersama sejumlah wang RM50k. Pegawai di bawah seliaan Datuk Seri Shukri Abdull ini jelas telah memalukan badan SPRM. Apakah ini kali pertama pegawai ini menerima rasuah?

7. Apakah sebelum ini desas desus pegawai SPRM yang menjual maklumat IMDB itu benar? Berdasarkan tangkapan terbaru pegawai SPRM ini. Jelas integriti pegawai SPRM khususnya dibawah Datuk Seri Shukri Abdull boleh dipersoalkan. Ini cukup memalukan SPRM sebagai badan tertinggi yang menyiasat kes Rasuah di negara ini. 



Facebook Kenny Chua menunjukkan beliau gemar memancing dan 

sering ke Thailand 
8. SPRM sepatutnya telah memanggil Lim Guan Eng sekarang. Jika pegawai SPRM berasal dari Pulau Pinang ini telah menghapuskan bukti maka usaha pelbagai pihak untuk membawa Lim Guan Eng ke muka pengadilan akan sia-sia.



Mungkinkah kelewatan memanggil Lim Guan Eng adalah disengajakan? 


9. Rakyat Malaysia mahukan penjelasan dari Datuk Shukri Abdull bagaimana pegawainya yang melakukan siasatan kes penting ditangkap dan cuba menghabuskan bukti penting. Setakat hari ini tiada penjelasan serta paparan yang mendedahkan tangkapan pegawai SPRM terbaru ini. Jika kes tangkapan besar-besaran KBS boleh didedahkan tak mungkin kes pegawainya disembunyikan begitu sahaja.


Apakah ini usaha melindungi pegawai jerung-jerung dalam SPRM? Sekali lagi Datuk Seri Shukri Abdull Timbalan Pesuruhjaya SPRM perlu menjelaskan kepada rakyat Malaysia. Apa sebenarnya berlaku!


57 comments:

Anonymous said...

hmmm...aku dah agak dah...

tun teja cyber said...

Harakan pegar, pegar makan padi

tun teja cyber said...

Harakan pegar, pegar makan padi

Anonymous said...

Tak ingat akhirat agaknya Timbalan Pesuruhjaya ni. Dunia mungkin lepas atau akan dilepaskan tapi kena ingat pengakhirannya di sana nanti.

Abdulrahmansue said...

Bubarkan saja sprm..

Anonymous said...

aku setuju..bubar saja sprm

Anonymous said...

Cina...nak tolong cina juga lah, habuan pun dapat...bila lagi nak tolong bangsa...kau apa ada.

Zul said...

LGE 2.5 juta....PM 4b.....selagi 4b x settle jgn harap yg lain settle. Yg lain akan jadi alasan politik. Ikan paus dulu baru ikan bilis. Rakyat pun dah muak (melainkan yg makan dedak) 2.5juta macam tu la kes abad ini....wahal 4b pun isu dah terang terang ada kes dok defend macam tiada esok....sedar la wahai pemakzn dedak....

Zul said...

LGE 2.5 juta....PM 4b.....selagi 4b x settle jgn harap yg lain settle. Yg lain akan jadi alasan politik. Ikan paus dulu baru ikan bilis. Rakyat pun dah muak (melainkan yg makan dedak) 2.5juta macam tu la kes abad ini....wahal 4b pun isu dah terang terang ada kes dok defend macam tiada esok....sedar la wahai pemakzn dedak....

Anonymous said...

Aku kenal sgt motor nie. Motor ni bukan milik Datuk Shukri Abdull, motor ni milik Hj Rosli antara orang kuat roti Gardenia Malaysia. Agak2 la nak provok dan fitnah orang. Gambar ni pun diambil di sekitar surau Presint 8, Putrajaya..

Polaris Northern Sky said...

Is there a mental patient on the loose? Ill b wary when one has dark obsessions labeling others as "pemakan dedak."

Polaris Northern Sky said...

Is there a mental patient on the loose? Ill b wary when one has dark obsessions labeling others as "pemakan dedak."

Anonymous said...

X Payah la nk gembar gembur bagai nak rak kes juta ni... Kes ribu2 juta apa cerita bai? Hang x mau gembar gembur gakk kaaa?

Anonymous said...

X Payah la nk gembar gembur bagai nak rak kes juta ni... Kes ribu2 juta apa cerita bai? Hang x mau gembar gembur gakk kaaa?

Anonymous said...

apo lai nak dikato kan?

AstroMan said...

Serkap jarang & fitnah..
Udah2 lah tu nk fitnah DS Shukri & pegawai2 SPRM.
Difahamkan kes Kenny tu takder kena mengena langsung dgn kes LGE. Xder pun polis terlibat dlm operasi.
Ni provokasi & fitnah oleh admin semata2.
Taubat2 & insaflah...

AstroMan said...

Serkap jarang & fitnah..
Udah2 lah tu nk fitnah DS Shukri & pegawai2 SPRM.
Difahamkan kes Kenny tu takder kena mengena langsung dgn kes LGE. Xder pun polis terlibat dlm operasi.
Ni provokasi & fitnah oleh admin semata2.
Taubat2 & insaflah...

Unknown said...

admin ni nampak sgt bodoh abadi... fitnah dajjal nak menjatuhkan satu badan yg menegah kemungkaran... semua tuduhan xmasuk akal... dgn gambar moto pinjam... pastu pegawai sekongkol dgn LGE... memg xrelevan...

imran idris said...

Kalau x kenal DS shukri, jgn byk cerita lah... Setiap subuh beliau akan solat berjemaah di surau berdekatan dgn rumahnya... Hanya berkopiah putih, kain pelikat dan bawak sendiri myvi.

Unknown said...

admin ni nampak sgt bodoh abadi... fitnah dajjal nak menjatuhkan satu badan yg menegah kemungkaran... semua tuduhan xmasuk akal... dgn gambar moto pinjam... pastu pegawai sekongkol dgn LGE... memg xrelevan...

Unknown said...

admin tanggung lah dosa kelak di akhirat... dah bape ramai yg baca dan share post ni... esok merangkak la kau tanggung semua fitnah nih... aku salah sorg saksi ko di sana nanti.. pada aku, SPRM tak sebelahkan sape2...dua2 pihak mereka siasat... malah dihalang lg dgn dugaan n ujian... admin tolong jgn tunjuk kebodohan sgt... pity on u...

Unknown said...

admin tanggung lah dosa kelak di akhirat... dah bape ramai yg baca dan share post ni... esok merangkak la kau tanggung semua fitnah nih... aku salah sorg saksi ko di sana nanti.. pada aku, SPRM tak sebelahkan sape2...dua2 pihak mereka siasat... malah dihalang lg dgn dugaan n ujian... admin tolong jgn tunjuk kebodohan sgt... pity on u...

Eyzva Ezhar Ramly said...

Memang lahanat laaa kalau benar...!

Eyzva Ezhar Ramly said...

Memang lahanat laaa kalau benar...!

Anonymous said...

very da memalukan

Redhid4eva@gmail.com Redza said...

Cerita semuanya palsu kesian pada mereka yg buat cerita ni.. Yang nak percaya ni minta siasat dan sahihkan maklumat

Malaysia KU said...

Bila kena tang pembangkang pandai suruh siasat dan sahihkan semua maklumat tp bila tang Najib tak ada pula ingat nak siasat dan sahihkan semua maklumat. Boleh pulak terima bulat2 dan viralkan.

Malaysia KU said...

Bila kena tang pembangkang pandai suruh siasat dan sahihkan semua maklumat tp bila tang Najib tak ada pula ingat nak siasat dan sahihkan semua maklumat. Boleh pulak terima bulat2 dan viralkan.

Cetusan Rasa said...

UnknownApril 11, 2016 at 11:59 AM
admin ni nampak sgt bodoh abadi... fitnah dajjal nak menjatuhkan satu badan yg menegah kemungkaran... semua tuduhan xmasuk akal... dgn gambar moto pinjam... pastu pegawai sekongkol dgn LGE... memg xrelevan...

Ni ayat x leh guna...maaf...pakaian..keperibadian...tidak pernah melambangkan atau cerminan kepada keimanan...

Cetusan Rasa said...

imran idrisApril 11, 2016 at 11:59 AM
Kalau x kenal DS shukri, jgn byk cerita lah... Setiap subuh beliau akan solat berjemaah di surau berdekatan dgn rumahnya... Hanya berkopiah putih, kain pelikat dan bawak sendiri myvi.

Ni ayat x leh guna...maaf...pakaian..keperibadian...tidak pernah melambangkan atau cerminan kepada keimanan...

Cetusan Rasa said...

imran idrisApril 11, 2016 at 11:59 AM
Kalau x kenal DS shukri, jgn byk cerita lah... Setiap subuh beliau akan solat berjemaah di surau berdekatan dgn rumahnya... Hanya berkopiah putih, kain pelikat dan bawak sendiri myvi.

Ni ayat x leh guna...maaf...pakaian..keperibadian...tidak pernah melambangkan atau cerminan kepada keimanan...

Anonymous said...

Pegawai bawah level 50 ribu..kalau pesuruhjaya mesti level 5 juta...kena hati2 dengan juadah2 di depan mata ini..Dap boleh sogok 50 juta. ..wang banyak lor

Unknown said...

Ini boleh buat lawak dalam maharaja lawak sukuakhirnanti

As Sunnah said...

janganlah ditaksubkan sangat dengan harta dunia ni...nak berlagak pun boleh sementara saja...pun...yang baik ialah negara makmur Islam melayu kukuh.aminnn

Anonymous said...

http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/04/11/arrest-of-macc-officer-nothing-to-do-with-lim-guan-engs-case/

Anonymous said...

Pihak berkuasa telah buat penafian, tiada Pegawai SPRM yang di tangkap berhubung siaatan KM PP apa lagu pecacai nak ????

zukri Mohd said...

Admin...jangan suka buat cerita fitnah...kalau awak orang islam tolong takut sikit dengan azab sengsara diakhirat nanti akibat suka buat fitnah...Allah akan mengazab pembawa cerita fitnah dengan seazab azabnya...
Itupun kalau admin orang islam..kalau admin hindu atau buddha saya faham yang admin tak tahu menda macam ni.

Anonymous said...

Org cina akan bantu sesama depa selagi mereka tidak menyebut kalimah syahadah tetapi melayu/islam yg menucapkan syahadah x ada suka kerana hasutan iblis/syaitan lebih kuat .kaum kafir mereka lebih tahu apa itu syurga dan neraka itu sbb depa sering membantu.
Kalau betul negara Islam menyalurkan dana kpd pemimpin yg ucap syahadah kenapa? Kerana mereka tahu bahawa jika tak bantu satu hari nanti kekuasaan Islam akan lebur..Bagaimana negara Islam lain yg hancur bila kuasa islamnya tiada?
Al Quran dan hadis sunnah mengambarkan kehancuran umat manusia akibat kecuaian mereka.
Hanya Hatinya Islam akan merasai tetapi jika Hati sudah dihitam setiap kebaikan akan nampak kezaliman apatah lagi nilai syukur telah ditarik oleh Allah taala.
Bukan ilmu dunia saja perlu belajar tetapi ilmu akhirat juga lebih penting ..

Anonymous said...

Semua pemakan jagung ni...

Anonymous said...

Selepas menfitnah, Master DEDAK pula menulis artikel kononnya "SPRM MENGAKU anggotanya rasuah..."

Apa MENGAKU ni.... SPRM memberitahu umum apa yang telah berlaku, kisah benar bukanya fitnah macam MAster DEDAK ni....


Artikel yang sebelum ni pun tulis tak pakai otak - sebab Master DEDAK tak faham cara tender dibuat dan macam tak faham mengapa syarikat boleh ditamatkan. Semua cakap ikut orang je....

abdul aziz said...

Jika benar tindakkan tegas harus di ambil.tapi nampak kebetulan nya..sbb isu banglow keluar tetiba kes kkbs keluar..harap pagor ..pagor mkn dawai..so dah x dor pagor la..

Anonymous said...

betul tu bro.. datuk shukri hanya bergambar je

Anonymous said...

setuju sgt tuan. Allah swt maha mengetahui. pemfitnah..tunggulah azab diakhirat nanti.

Unknown said...

Pembohong dan umno tak dpt dipisahkan

Anonymous said...

DAP adalah majikan SPRM

Anonymous said...

DAP & PKR adalah lubuk segala rasuah dan kejahatan... celaka DAP & PKR!!!

Yuanyuan Lin said...

6.11lllllyuannike huarache
tiffany jewellery
prada handbags
fitflops sale
ray ban sunglasses
fitflops shoes
coach outlet
rolex uk
oakley sunglasses
true religion jeans
louis vuitton handbags
ferragamo shoes
rolex watches for sale
michael kors outlet
tiffany jewellery
oakley sunglasses
nike air huarache
cheap mlb jerseys
ray ban sunglasses
longchamp pliage
cheap nba jerseys
louis vuitton handbags outlet
pandora jewelry
true religion outlet
michael kors outlet online
true religion jeans
louis vuitton handbags
cheap ray ban sunglasses
christian louboutin uk
mulberry outlet
ralph lauren uk
michael kors uk outlet
fitflops uk
longchamp pliage
police sunglasses
6.11

Chen Jeje said...

tiffany and co jewelry
cheap jordans online
adidas yeezy uk
adidas nmd
michael kors outlet
discount oakley sunglasses
kobe shoes
jordan retro
cheap oakley sunglasses
cheap oakley sunglasses
air jordan shoes
yeezy boost 350
http://www.michaelkors-outletfactory.us.com
mlb jerseys authentic
michael kors handbags
tiffany jewellery

John said...

michael kors outlet online
michael kors uk
coach factory outlet online
gucci borse
cheap oakley sunglasses
michael kors handbags outlet
christian louboutin outlet
Replica Rolex
michael kors outlet store
michael kors bags
20161114yuanyuan

Hua Cai said...

nike mercurial
north face jackets
coach outlet online
swarovski jewelry
canada goose outlet
canada goose jackets
mac cosmetics
ralph lauren femme
fitflops sale
longchamp handbags
20161213caihuali

LCc 03 said...

retro jordans
nike zoom
nike huarache
adidas stan smith uk
michael kors handbags
christian louboutin shoes
fitflops sale
kobe shoes
longchamp handbags
michael kors handbags

Unknown said...

uggs outlet
coach factory outlet online
michael kors handbags
yeezy boost 350
nike huarache
nike blazer
canada goose jackets
broncos jerseys
replica watches
tiffany outlet

dada24 Xu said...

discount oakley sunglasses
longchamp handbags
ugg boots
michael kors outlet online
michael kors outlet canada
tommy hilfiger windbreaker
fitflops
yeezy shoes
moncler jackets
ugg australia
zhi20170111

Gege Dai said...

louis vuitton outlet
oakley sunglasses wholesale
giuseppe zanotti outlet
michael kors outlet clearance
nike air max uk
ralph lauren uk
coach outlet
north face jackets
michael kors handbags
louis vuitton outlet
20170208lck

LCc 03 said...

louboutin shoes uk
huaraches shoes
fitflops
longchamp sale
adidas stan smith
air max thea
michael kors
michael kors outlet store
adidas nmd uk
adidas nmd

Unknown said...

colts jerseys
michael kors outlet
skechers outlet
minnesota vikings jerseys
versace
cheap ray bans
michael kors handbags
steelers jerseys
michael kors outlet online
ugg outlet

liyunyun liyunyun said...

air max 2016
basketball shoes
michael kors handbags outlet
lebron 14 shoes
nike air max
atlanta falcons jersey
nike football boots
yeezy boost
kobe sneakers
jordans for cheap
502